Tuesday, March 22, 2011

perkembangan diri. itu sahaja!

assalamualaikum

penulisan kali ini adalah lebih menceritakan tentang perkembangan diri sebagai guru praktikum di salah sebuah sekolah di sekitar ketereh, kelantan. alhamdulillah, selepas seminggu bercuti, aku menghadirkan diri ke sekolah seperti biasa. ya nampaknya sudah gagap juga untuk mengajar sebab lama sangat cuti sekolah. tiba-tiba jadi blur tak reti nak ngajar apa. tapi akhirnya, dapat juga mengembalikan aura mengajar kanak-kanak istimewa dengan jayanya. senyum.




[muka baru nak suci dari segala bagai jerawat. agak tembam di situ. soalan : ada gaya bakal guru DG 41 tak? ketawa]



penulisan kali ini aku ada 2 benda yang aku perlu minta pendapat pembaca blog aku.


pertamanya, aku fikir untuk ubah URL blog dan domainkan URL tersebut. so, korang rasa macam mana? sebab URL aku tu panjang dan susah juga untuk diingat oleh sesetangah readers. tetapi apabila URL berubah, segala benda kena ubah, maksud aku dari segi link ke blog aku, banner, menu bar dsb.. letih juga begitu hingga terkapus-kapus nafas aku. dasyat.

ini antara cadangan URL blog yang bakal aku gunakan. tak pasti mana lagi ok. sila beri pendapat. terima kasih.
  • duniacikgumas.com
  • cikmas.com
  • duniakuduniacikgu.com

kedua pula aku bercadang untuk masukkan Rancangan Pengajaran Harian (RPH) aku sepanjang praktikum dalam penulisan blog aku ni. tiada niat lain pun, cuma ingat nak kongsikan dan boleh juga jadikan rujukan kepada golongan yang memerlukan. aku bukan juga bagus sangat. apa pun, yang baik korang follow lah. yang kurang-kurang tu tambah la ikut kesesuaian tahap. apa pendapat korang?


ok, jelas sudah dua perkara yang aku perlukan pendapat korang semua. kalau sudi bagilah suggestion ya. terima kasih.


nota kaki :
  • khamis (24 Mac) aku akan diselia oleh Pensayarh pembimbing subjek Elektif iaitu Pendidikan seni Visual. insyaAllah RPH itu nanti akan aku kongsikan kepada kalian sebagai panduan.
  • kesihatan aku bertambah baik. cuma badan semakin letih kerana kerap membongkok sebab buat RPH dan menghadap laptop. harap-harap tiada kesan yang tak baik pada hari tua nanti.
  • aku mohon maaf kepada readers blog yang singgah dan tinggalkan jejak di shoutbox aku. aku akan blogwalking ke blog korang bila aku sempat sahaja. maaf sangat-sangat. jangan cop aku sombong ok. apapun yang sudi komen di entry, ucapan terima kasih aku akhiri.
  • jumpa lagi di penulisan akan datang. semoga senyuman manis akan bersama anda setiap masa. senyum itu buat diri rasa bahagia dan lari dari pemikiran negetif. assalamualaikum.



7 anak murid kena cubit:

Unknown on 5:47 PM, March 22, 2011 said... BALAS

wah..
fiq pown cadang nk tukar domain..
erm..
fiq rasa better guna cikmas.com kott..
simple dan org senang ingat! :)

khai artzfar on 6:22 PM, March 22, 2011 said... BALAS

idea cikmas.com tu senang igt,...skong smua idea ni..goodluck cik mas!!

khai artzfar on 6:22 PM, March 22, 2011 said... BALAS

idea cikmas.com tu senang igt,...skong smua idea ni..goodluck cik mas!!

cik mas on 8:40 AM, March 24, 2011 said... BALAS

@Cikgu Fikri

ok gak. tp nanti akk kawen cm ne. cikpuanmas.com? :P

cik mas on 8:40 AM, March 24, 2011 said... BALAS

@Khai artzfar

ok azfar..cdgn di terima.. thnaks :)

Hana on 5:33 AM, March 25, 2011 said... BALAS

RPH?? nak2 hehehe

nuyui a.k.a miss YUI on 6:08 PM, March 29, 2011 said... BALAS

thnx syg...xkisah nak curik ke amik banner nuyui..heheh...kat ketereh ea??dekat la ngn tmpt MA kt..heheh..

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas