Tuesday, January 11, 2011

MULTILEVEL MARKETING!! SAY NO TO MLM! (ada otak fikir!)

[MAAF PENGGUNAAN KATA AKU DALAM ENTRY INI]


entry kali ni aku nak ceritakan sesuatu yang memang tak berapa nak baru..
semua orang pon tahu akan benda ni..yg baru nak tahu, teruskan pembacaan..rugi kalo tak amik tau!
kalo dah ceburkan diri atau dah membuatkan diri kau tak kongruen dengan benda ni..
baik kau stop je lah!! bak kata BRO AIDID...MEMANG LAHABAU SEGALA MULTILEVEL MARKETING!! SAY NO TO MLM!




aku memang benci manusia yang duk closing student2 IPG, IPTA dan IPTS...aku ase macam nak sepak je diorg ni..
bukan nak sekat rezeki kau lah manusia..tapi rezeki ni kan boleh dicari dengan pelbagai lagi cara yang halal...


Detox Foot Patch! Score A??? banyak lagi lah...nak berbuih aku sebut! wat the fruit!! bengong lah..aku nasib baik tak terpedaya dengan benda alah ni...dan bagus juga aku cekal hati tak berasa empati kat org yg sebuk duk promote benda alah melambak ni...


pengalaman aku...aku penah dapat free detox foot patch masa aku beli barang online..
lepas beberapa hari aku pon tak pakai benda tu..(aku tak bukak langsung plastic nya)
aku biar je kat dlm laci...ada baju-baju aku kat citu..
lepas cuti beberapa hari tuh aku pon kemas balik laci tu dan aku tengok detox foot patch yg aku tak pakai lagi tu tetiba warna hiam..macam mana bleh hitam sedangkan tak pakai lagi??
memang kat baju-baju aku dalam laci 2 banyak toksin ke???
pelik? sebab aku tak bukak sikit pon ruang udara kat paket benda tu..
musykil disitu!


kalo nak tau..alasan orang suh kita masuk MLM ni.. ;

  • elaun atau biasiswa belajar tu cukup ke nak tampung pembelajaran korang??
  • mak ayah korang bukan org kaya.belajar lah cari duit bantu mereka..smpai bila nak hadap ongkos mak bapak??
  • fitrah manusia inginkan nirwana kendiri...terutama bab kawen...kalo nk kawen, kumpul dwit sampai cukup..cukup ke?? barang mahal hantaran tinggi.. paling tak, nk kawen mesti buat loan? tak cukup punya lah kalo hrp duit sendiri! so join la MLM...!


wah...sedap mulut berbahasa! main mak bapak plak! (MULUT AKU APE KURANGNYA! HAHA)
kerajaan bg aku elaun..memang cukup pe! kau orang tak payah pertikaikan..aku mmg tak mintak duit mak bapak aku okeh! (tipu sikit..kekadang RM50 je aku mintak! tu pun kalo dah takde duit nak makan!) aku dah biasa hidup susah lah derrr....
duit elaun rm595 cukup buat aku makan, buat bayar sewa umah, asgmnt semua lah!
bab kawen, hotak kau lah...dulik ape aku nak kumpul ke loan ke pe..aku tak nak join MLM aku punya pasal lah....!


aku tak kisah kalo org datang closing aku ckp baik2...aku memang menyirap air sirap dengan manusia ni seolah2 mcm pandang rendah..menghina plus nak tengking aku suh join MLM, bajet dah berjaya jd jawatan tinggi....adoyai..manusia! sengal la kau!
tapi aku memang tabik spring kat BRO AIDID sebab berjaya bongkar semua perkara ni...aku sokong kau la bro..bukak mata manusia, melayu, islam ni semua.....jangan duk harap MLM!!

aku link kan entry psl MLM ni..korang tengok sendiri...ada otak fikir!!!
aku tak nak ckp pape lagi...ni bukti dr bro aidid!!!


cik mas potpetpotpet : banyak lagi entry pasal ni..BRO AIDID bukan sebarangan orang berani buat entry ni...dia orang yg siasat benda ni betul2 sebelum dia buat statement kat blog...so korang bleh tengok semua kat blog dia...semua terjawab dengan bukti!!


Categories ,

13 anak murid kena cubit:

Unknown on 1:51 AM, January 11, 2011 said... BALAS

ohoho,,,jauhi mlm,,,

Siti Maryam on 1:51 AM, January 11, 2011 said... BALAS

hurmmmm...i dun like MLM ni....xsuke sgt2.....n alhamdulillah, stakat ni xpernah j0in satu pun....n alhamdulillah, dwet masih ckup...bek simpan dwet kat ASB....lg byk untung, wlupun sedikit, tapi ASB tu jaminan kerajaan...

n lagi satu, klu dh blaja, blaja jela...xpayah j0in MLM....klu nak carik dwet lebih gak, menjual la sendiri...jual buah kat asrama ke, ape ke....yg penting xmenyusahkan 0rg lain...betul x?huhuhu...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ on 2:09 AM, January 11, 2011 said... BALAS

btoi2 kakD pun dah terkena jg dgn MLM ni...memang dah serik sampai skg..menci MLM ni...klu di ingat2kan blik...

cik mas on 2:14 AM, January 11, 2011 said... BALAS

@iszieylyanziy

say no to MLM :)

cik mas on 2:14 AM, January 11, 2011 said... BALAS

@Siti Maryam

betui tu kak ema :)

cik mas on 2:14 AM, January 11, 2011 said... BALAS

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™

biase lah kak..org nak menipu kan.. :)

anys nadhilah on 2:35 AM, January 11, 2011 said... BALAS

sbar cik mas . sbar.

Wawa Amran on 3:24 AM, January 11, 2011 said... BALAS

Mmg x pernah join & x kn pernah b'minat..
Ade plak penasihat dr bank a.k.a ayah aku tue, sah2 aku mmg dilarang dr join MLM nie..

Anonymous said... BALAS

dah penah join dan penah kena tipu! cis, cis, cis dan cisss! MLM tak gune!

Anonymous said... BALAS

hik3.. macy paling rimas kawan ajak mlm. dorg ni kdg2 cm pakse~

Nur Fatiha Azaim on 5:39 AM, January 11, 2011 said... BALAS

hoho.. tahu tidak mengapa ;)

Unknown on 8:35 AM, January 11, 2011 said... BALAS

heheh btoi!

Fadzli Amir on 1:15 AM, January 13, 2011 said... BALAS

Memang ramai org ajak..tapi tah..rasa macam tak berminat....macam tak best...hehehehhe

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas