Sunday, January 23, 2011

hari ni aku nak cakap pasal hati




[gambar : TUMBLR]


hari ini genap usia aku dan encik hati
1 tahun 2 bulan 1 minggu 3 hari
aku bukan nak cerita buat orang lain muntah
aku cerita apa aku rasa
aku cerita ikhlas hati aku
aku juga manusia biasa
ada jiwa, ada nurani yang suci kepada seorang lelaki
aku juga miliki fitrah seperti insan lain
mimpikan perhubungan indah dan berakhir di jinjang pelamin


aku pasti kalau jodoh itu ditentukan Allah
pasti kami bahagia sekeluarga kelak
kata orang cinta macam pilih kain di pasar malam
boleh dicari bila-bila suka dan dimana saja
tapi aku tak seperti mereka yang mencari kain ikut suka mata memandang tapi tak ketahui jenis dan akibat bila memakai kain yang dibeli di pasar malam
kain di pasar malam banyak jenisnya
kena lihat dengan mata hati dan rasai dengan deria dan pancaindera yg dihikmahkan Allah


sikap manusia perlu menghargai insan lain
perlu menyayangi insan yang menyayangi kita
aku tahu aku punya insan yang terlalu cinta kan aku
keluarga aku utamanya
keluarga memang yang pertama di hati aku, itu memang tak dinafikan
tapi aku perlu juga menyayangi dan disayangi insan kaum adam
encik hati, itu dia yang aku kenal satu tahun yang lalu



[gambar : mukabuku encik hati]


kalau ada laman sesawang seperti muka buku
ramai orang kata mukabuku tempat orang bersengketa mengadu domba, bercerai berai dan segala bagai
tapi mukabuku aku dan encik hati mempertemukan kami


seingat aku ketika aku kanak-kanak ribena pada tahun 2007
dia memang insan yang penah singgah dihati aku
tapi itu fikiran kanak-kanak ribena seperti aku
tapi satu tahun yang lalu bukti memang benar-benar encik hati duduk diam-diam dalam hati aku tika sekarang dan sampai bila-bila


ada tiga perkara buat aku sangat cintakannya
satu itu, kesabaran dan sikap memahami diri aku
kedua pula sikap sayang dan hormatkan aku sebagai wanita
dan ketiga sikap lelaki sebagai seorang ayah, suami, abang, kawan dan adik beradik




saya nak gula-gula macam ni lagi bolek tak?

[gambar : TUMBLR]


kalau dulu aku sedih masa setahun yang lalu
berikan aku sekotak coklat, sebungkus nasi dan air. betul-betul buat aku tenang
bawa diri aku juga ke tepi pantai irama, tempat kami saksikan kebesaran Tuhan
lihat dan sedarkan aku dimana kita perlu bersyukur masih lagi diberi nyawa dan nikmat
encik hati yang selalu ingatkan aku dengan setiap masalah akan ada hikmah disebaliknya
dan setiap airmata kesedihan pasti ada ketawa kegembiraannya


tapi itu dulu
ketika aku dan encik hati sama-sama ada di negeri cik siti wan kembang
tapi kini aku sendiri, melayari hidup kanak-kanak ribena aku dengan hati gering yang keseorangan
aku kena kuat, kuatkan hati berdikari, kuatkan jiwa hadapi masalah, kuatkan mata jangan menagis lagi
insyaAllah..aku pasti, dan aku yakin aku mampu untuk hadapi sendiri walaupun encik hati jauh dinegeri bendera merah, biru putih


masih ingat kata-kata ini untuk encik hati suatu ketika dahulu?
sampai ketika dan saat ini aku pasti menangis kerana terlalu rindukannya
ya Allah.. kuatkan lah jodoh antara kami. moga perhubungan kami sentiasa diredhai oleh Mu

I miss his stupid face,
I miss his stupid smile,
I miss his stupid touch,
I miss his stupid jokes,
I miss his cute face,
I miss his cute laugh,
I miss the way he used to laugh,
I miss the way he used to make me laugh,
I miss the way his face was always in a book,
I miss the way he used to stare at me,
I miss his hair,
I miss his voice,
I miss his presence,
I miss.....him. I just miss him. I miss everything about him.
Just him. Only him.


baju kecil untuk encik hati yang besar. muat kah?

[gambar : TRIPLE S CRAFT]




kata hati : Start your day with Bismillah and 'Smile' its sunnah


Categories ,

19 anak murid kena cubit:

Fatin Nur Nabihah Mohd Ibrahim on 6:13 AM, January 23, 2011 said... BALAS

^___^ strong girl! klu becinta kena kuat..smoga berakhir dijinjang pelamin ye mas..Amin..

Anis Syuhada Nazari on 6:47 AM, January 23, 2011 said... BALAS

ur first entry dat make my eyes blurry with tears..
I pray dat both of you will end up together until the end of your life..have a beautiful children and a wonderful life.amin :)

FariehanIbrahim [LBC] on 7:02 AM, January 23, 2011 said... BALAS

alolOo, suwet nyeh! xD
moga berkekalan smpai2 ble2 oke. aminnn.

Mida Awi on 7:07 AM, January 23, 2011 said... BALAS

sama2 hargai ape yg ada disisi..be strong both of u!!

emieysandra on 8:29 AM, January 23, 2011 said... BALAS

sweetnyer!!
moge berkekaln ye cik mas, nti mkn nasi minyak jgn lupe jemput tau

:)

Ieqa Swetluv on 11:03 AM, January 23, 2011 said... BALAS

semoga jodoh berkekalan hendaknya insyaAllah =)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ on 9:47 PM, January 23, 2011 said... BALAS

kakD doakan semoga berbahagia hingga ke akhir hayat ye cik mas

♥..cik_mas..♥ on 10:28 PM, January 23, 2011 said... BALAS

@Fatin Nur Nabihah Mohd Ibrahim

fatin..thnks syg :)

♥..cik_mas..♥ on 10:28 PM, January 23, 2011 said... BALAS

@Anis Syuhada Nazari

sy sangat menghargai doa awk anis... :) terimakasih.... mudah2 kamu pun bahagia juga ye :)

♥..cik_mas..♥ on 10:29 PM, January 23, 2011 said... BALAS

@FariehanIbrahim [LBC]

terima kasih syg :)

♥..cik_mas..♥ on 10:29 PM, January 23, 2011 said... BALAS

@Mida Awi

thanks dear... i'll be strong :)

♥..cik_mas..♥ on 10:30 PM, January 23, 2011 said... BALAS

@emieysandra

insyaAllah..kalo ada jodoh n jadi kenduri nya..pasti cik mas jemput kamu :)

♥..cik_mas..♥ on 10:31 PM, January 23, 2011 said... BALAS

@Ieqa Swetluv

insyaALlah..amin..thnaks ieqa :)

♥..cik_mas..♥ on 10:31 PM, January 23, 2011 said... BALAS

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™

terima kasih kak D..akk pun bahagia juga dengan encik suomi kan.. :)

nadzirah aqilah on 11:31 PM, January 23, 2011 said... BALAS

semoga berkekalan ke hujung nywa cik mas!!! aminn..

++M!RzA++ on 12:47 AM, January 24, 2011 said... BALAS

yeah, thanx to FACEBOOK. hehe

NARDtheNERD on 1:14 AM, January 24, 2011 said... BALAS

semoga berkekalan...
:))

ijatnuar87 on 4:54 AM, January 24, 2011 said... BALAS

insyaallah...kalu dah jodoh tu,xkan kemana...juz berdoa kepadaNya dengan seikhlas hati,nescaya akan dikabulkan oleh tuhan

suwit irOnLady on 1:46 AM, January 26, 2011 said... BALAS

insyaallah..ada jodoh x kemana lah tue.
semoga kekal hingga ke jinjang pelamin..amin..
both of u hv to work hard ya to make it real..!!
g.laq cikgu!!:)

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas