Thursday, January 13, 2011

borang posting dalam proses utk diisi! dan aku memilih untuk dipostingkan ke??

[garu-garu kepala sikit]

dikala senior-senior semua belum lagi tahu penempatan mereka untuk dipostingkan....
yang bach aku plak (sem 7 sekarang) dah pula terima borang posting untuk dilengkapkan....


[musykil disitu]

adakah kami jadi macam diorg jugak?
MQA still nak datang lagi ke?
payah juga nak mula action research ni!


dengan sepantas kilat, aku call family untuk selesaikan borang posting ni...
bincang punya bincang..... [ikuti dialog di bawah]


anak : mak, mas nak isi borang posting ni
mak : pilih mana?
anak : amik sabah bleh?
mak : nak tinggalkan mak lah tu
anak : gurau aje mak...kalo dapat sana leh mak ayah tengok tempat mak ngn ayah ngajar dulu..hehe... (mak ayah aku bekas guru, dulu posting sana)
mak : toksah la...mintak johor aje..nanti jauh-jauh sapa nak jaga mak?
anak : baik lah mak..
[akhirkan perbualan]




dan aku memilih untuk dipostingkan ke??


.... JOHOR!!


[boleh tak dalam borang tu isi nama sekolah @ daerah yang kita nak? haha..demand giler]

haha... awat cakap mintak sabah? macam tak de negeri lain.. bukan setakat mak ayah aku penah ngajar di sana je, tp actually semua adik beradik aku lahir kat lahad datu sabah...aku memang mintak johor, kalo d takdirkan aku di postingkan ke sabah tu.aku redha je lah...memang balik la aku ke tempat kelahiran aku....

itu takdir dan ketentuan yang dah Allah aturkan untuk aku
walaupon borang posting tak habis isi lagi....
aku dah mula rasa bahang nak habiskan final year dengan cemerlang...insyaAllah....



[aku akan pastikan aku habis final year aku di IPG Kampus Kota Bharu dengan senyuman bermakna]


6 anak murid kena cubit:

Anonymous said... BALAS

waa. cikmas ja xisi lagi borang posting

cik mas on 3:25 AM, January 13, 2011 said... BALAS

@cikja

tak sisi lagi ke.kitorg dlm proses :)

Wawa Amran on 3:51 AM, January 13, 2011 said... BALAS

Weeeeee!!
Jom balik kmpung!!!

ijatnuar87 on 10:50 AM, January 13, 2011 said... BALAS

huhuhu...teringt plak masa isi borang tu dulu...berkobar2 semangat nak posting...tapi kini,retak menanti belah..huhuhu...ni nak nangis nih

Nur Fatiha Azaim on 8:43 PM, January 14, 2011 said... BALAS

yeaayy.. balik je la johor :)

matdin on 3:49 AM, July 08, 2011 said... BALAS

nak jadi cikgu gak boleh? mana nak dapat borang posting tu ye? he3..

email kat matdin ek.. sayasukahaha@gmail.com

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas