Monday, January 24, 2011

sekali kau benci aku.berjuta kali aku pun benci kau lah manusia. aku tak mulakan. kau jangan nak mulakan ok!

aku taip dengan jari pantas
aku juga yang mengigil geram
bibir aku mula biru dengan otak aku ligat berpusing
memang sejak dari siang tadi aku tahan darah aku
kan bagus kalau sekarang bulan Ramadhan, sekurang-kurangnya aku masih ingat yang aku berpuasa
tapi hari ini aku tak boleh tengok orang yang ada mata tapi buat-buat buta
aku tak pernah buat kau macam tu lah manusia


tiba-tiba aku pula naik terkujat tengok rambut manusia ini!

[gambar : TUMBLR]


kau yang buat aku benci kau
dan aku berjuta kali aku menyampah dengan muka kau
aku jelik kau tahu?
aku tulis bukan nak buat orang pandang aku dengan kebodohan
aku tulis bukan nak orang pandang aku dengan kejahatan
aku bukan juga nak tunjuk pandai depan dunia

tapi kau orang semua kena tahu aku ada kesabaran, ada emosi, ada iman dan ada sikap matang
manusia yang aku cakap ini manusia jantan atau apakah? aku tak pasti
yang aku pun tak tahu dia dah mula cari hal dengan hidup aku
kau boleh jalan dengan sikap ego kau
sikap kau yang meninggi diri, ego dan buat orang nak muntah hijau

aku manusia biasa
kau juga manusia biasa
kau jangan cuba menghina aku
kau jangan nak pandang rendah dengan aku
aku tak mulakan
kau jangan nak mulakan
kau tak kan baca blog aku sebab kau block mukabuku aku
kau ingat aku tak tahu wahai manusia baik hati, hah?

hari ini hari kau
esok lusa hari aku
aku tahu kau buat dengan bagai hasad dengki kau
aku tahu dan yakin juga Allah bersama aku



aku nak percepatkan masa, pasti mustahil bukan?

[gambar : TUMBLR]


jangan sampai dengan kesilapan kau, kau bersujud mohon maaf dengan aku
aku memang akan maafkan kau lah manusia
aku juga ada sikap marah, makan hati dan sedih
tapi aku tak pernanh anggap kau musuh hidup aku
aku cuma geram dengan sikap kau, yang bertahun-tahun menyakitkan hati aku
dan sekarang aku makin kerap berdoa moga aku cepat-cepat tamat pengajian di kelantan ini
dan aku nak bawa diri aku jauh dari manusia yang tak bermata itu


kata hati : Ya Allah, I pray to you to increase my patience, strengthen my faith and help me walk through this difficult journey.

8 anak murid kena cubit:

Miss dorayAki on 7:58 AM, January 24, 2011 said... BALAS

Allah tak akan bagi sesuatu dugaan/beban sekiranya hamba itu tak mampu tanggung. sabar cik mas yer. Allah sentiasa dipihak yg benar ;)

Anonymous said... BALAS

sabar byk2... mmg ada org cam 2 dlm dunia nie. pape pn Allah 2 maha adil. apa yg dia buat kt kite dia akan dapat balasan balik. kdg2 kena percaya gak dgn hukum karma.
hope u hepi always...

Cik Diana on 8:00 AM, January 24, 2011 said... BALAS

adOi.. angin semacam jer nie..
rileks cik mas.. dgn ayat suci.. nnty hati lebih tenang.. insyaallah.. :)

cikgu tak mati akal on 8:32 AM, January 24, 2011 said... BALAS

sabarlah sayangku...pa phm dan rasa penderitaan yang mama rasa...doa papa sentiasa mengiringi langkah2 mama...kuatkan semangatmu wahai kekasih awl dan akhirku...

bdk johor on 8:42 AM, January 24, 2011 said... BALAS

mak aii!! hangin semacam jer tuan umah ni. hehe.
byk2 kn bersabar ek. ragam manusia mmg cenggitu. ni semua mematangkn kita.

ijatnuar87 on 9:10 AM, January 24, 2011 said... BALAS

cikmas...banyakkan bersabar...setiap aper yg berlaku ader hikmahnya...dan jgn membenci,kerana benci itu punca keburukan...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ on 6:50 PM, January 24, 2011 said... BALAS

sbr byk2 k..nasib dah ada yg pujuk..

Adam Abu Bakar on 8:00 PM, January 24, 2011 said... BALAS

cikgu! cikgu kan ibarat lilin!
hehehehe, cikgu, sabar ye..

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas