Wednesday, January 19, 2011

aku tahu, itu diri aku! tapi aku ok!

hari ni aku menghadap netbook dengan badan membongkok
siku cecah lantai, jari semakin ligat menari di atas keyboard
sakit pinggang tapi itu hobi aku dan tak pasti mengapa aku begitu
natijah, kelak tua jangan salahkan orang lain

aku nak cakap jujur, ikhlas dan telus
ini diri aku, bukan diri kau
kau tak suka kau aku boleh buat apa? hak kau
tapi aku suka jadi diri sendiri


1. aku jenis orang yang mulut banyak

aku suka cakap. aku suka ketawa. ketawa kuat-kuat. sampai cair telinga kawan sebelah. bayangkan ibarat kilat menyambar bumi. macam tulah aku cakap. kawan cakap aku ni mesti penah menang bercerita masa skola rendah, mak aku plak cakap aku tak pernah penat cakap. sedara aku kata aku ni kepoh, blogger lain cakap aku peramah. apa boleh buat? mulut orang

2. aku ni orangnya sensitif

kalau orang marah aku. aku diam. aku terasa aku diam juga. aku marah orang aku diam. kalo aku diam makna nya aku susah untuk bercakap dengan banyak mcm habit aku selalu. mak kata aku macam bini kena cerai laki, tapi aku tak kahwin lagi, macam mana?


3. bersilat siong

aku ada ilmu silat. silat sendeng johor. masa hayat aku tingkatan lima. tapi sekarang malang sungguh, aku tak ingat 1 buah pun. kalau di kejar dek peragut, aku tau perkara pertama aku buat adalah berdiri tegak, tangan kembangkan seperti berdoa kelangit, mata dongak dan nyanyi lagu 'negeri' dengan penuh semangat. itu sahaja aku mampu

4. aku jenis manusia badan besi

kalau besi maknanya keras berdentum bukan? aku ni kalau masuk hutan, aku rasa akau boleh hidup. sebab aku suka benda lasak dan mencabar. aku boleh tak makan 2 hari. di ulangi, 2 hari sahaja. tapi malang, aku tak da kawan yang boleh join sekepala dengan aku. mak kata kalau ganas-ganas selalu nanti lelaki tak suka. penah patah semua gigi pecah bibir masa 4 tahun sebab tersembam muka pda tembok simen. tapi aku tak nangis. aku pernah dapat anugerah Wirawati terbaik PLKN, mungkin tu mengukuhkan hujah lagi yg aku ni jenis badan besi.

5. aku jiwa bunga

badan besi tak semestinya jiwa pun besi. hati aku ada bunga. aku suka benda warna pink.aku suka benda comel-comel, aku suka budak-budak lagi-lagi kanak-kanak istimewa

6. aku manusia jaga muka

cuci muka 3 kali, sapu toner kat muka mesti sampai 3 kali keping kapas juga. aku rasa muka aku banyak kuman jerawat. aku gosok sampai tak ada apa-apa keluar lagi. bau busuk mungkin sebab resdung. sbb muka aku tak macam muka org lain. aku kena rasional disitu.

7. aku kaki panjang

aku manusia yang tinggi. tinggi aku 166 cm.. mak cakap aku jalan nampak macam bangau. aku suka pakai heels 2-3 inci. kaki aku panjang, badan aku pendek. kawan-kawan aku cakap aku tak normal. sampai ati mereka



aku cerita kisah aku. diri aku, jiwa aku, badan aku
aku redha aku syukur
aku tak tipu, itu realiti
aku ramai kawan
kawan senang, senang di cari
pentingkan diri, larikn diri
kawan susah jumpa sekali
terima aku apa adanya



nota hati : kawan terbaik aku ialah keluarga aku!




13 anak murid kena cubit:

babykristal on 5:26 AM, January 19, 2011 said... BALAS

owh..dia post make me know u well ;) loike dis lol!~

♥..cik_mas..♥ on 5:34 AM, January 19, 2011 said... BALAS

@babykristal

thanks dearar sudi baca :)

Bo0lat's Heart on 5:54 AM, January 19, 2011 said... BALAS

Kamu sempurna sbg kamu..
No worries..
I like the way you are..
Mas yg ske hyperbola ble ckp..
Abes blaja n'ti aku mesti ingt ko
setiap inci.. Biar lar org x ske ko,
classmates ko akn jd kwn ko smpai ble2 =)

♥..cik_mas..♥ on 6:23 AM, January 19, 2011 said... BALAS

@Bo0lat's Heart

wawa...thanks...kamu kawan yg baik bg saya.. :)

sy tak akan lupa kan persahabatan ni walaupun thn ni thn akhir kita bersama...syg kamu lebih2 :)

RedVixen on 6:33 AM, January 19, 2011 said... BALAS

ada member saya yang kenal cik mas memang cakap cik mas ni petah bercakap :)

platipus on 7:52 AM, January 19, 2011 said... BALAS

1. cik mas mmg peramah!
2.sensitif tu pon sy setuju...biasa la perempuan kan
3.tak sangka pandai bersilat..hari tu nmpak ayu je..keh3
4.badan besi?huaahhh..jgn jadi robot dah la
5.mmg la jiwa bunga..blog pon comel..dlm hati ada waterfall ni..
6.jaga muka?bg tips cmne nk muka cntik cm cik mas..
7.dh tggi tak yah pakai tggi2 sgt!..kesian org mcm sy!

cik miera on 4:57 PM, January 19, 2011 said... BALAS

hii...comel post ni..setiap org ada kelemahan diri kan..
tp cik mas jgn la berdiri tegak kalau kene ragut tau.hihi

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ on 8:52 PM, January 19, 2011 said... BALAS

oooo...dah tahu dah....
cikmas.. tahniah dapat anugerah Wirawati terbaik PLKN..

♥..cik_mas..♥ on 9:37 PM, January 19, 2011 said... BALAS

@platipus

nampaknye platipus sangat mengenali sy..hehe... bab jaga muka 2 x boleh ckp sbb sy x cntik sgt..sy biase2 aje..huhu....
kasut 2 mmg x leh nak ubah...tu gaya sy..mungkin sbb nk jd cikgu kan, berani mai pakai heels kemana hala pun :)

♥..cik_mas..♥ on 9:38 PM, January 19, 2011 said... BALAS

@cik miera

cyg....berdiri tegak 2 je yg mampu cik mas buat..hahahah ...tak pun baling je peragut dengan heels :)

♥..cik_mas..♥ on 9:38 PM, January 19, 2011 said... BALAS

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™

trima kasih kakak fara syg :)

maCy on 10:17 PM, January 19, 2011 said... BALAS

know u better this way. evryone has their own abilities and weaknesses. jz smile cz it suits u best :)

++M!RzA++ on 7:06 AM, January 20, 2011 said... BALAS

PLKN.. tggu mase nk g. HEHE

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas