Wednesday, January 26, 2011

itu sahaja perkembangan aku setakat ini

[aku selalu macam ni kalau berkhemah di tepi pantai. hampir semua orang pelik tengok aku. ish, malu you! dan aku bangun dengan laju]

gambar : TUMBLR


assalamualaikum
hari ni angin bukan setakat sepoi-sepoi bahasa
tapi jadi makin dasyat apabila aku rasa atap zink kat rumah sewa ni macam nak tercabut
takut pula tiba-tiba bangun dah melopong semua atap
dan basah segala benda dalam rumah


apapun hujan, angin, panas atau ribut taufan itu semua ada hikmah dan ada juga rahmatnya
hari ni mungkin juga buat aku rasa 'ceria' (dengan kata berlawanannya makan hati)
tak juga pada orang lain
sebab aku nak cakap satu perkara
yang manusia aku cerita sebelum ni
ala, yang buat aku muntah hijau dalam entry ni
dia buat hal lagi dalam kelas aku tadi
aduhai kau manusia, kenapa kau rasa kau bagus sangat ye? aku tak faham disitu dengan sikap kau yang bongkak
kau orang semua doakan lah aku jadi orang penyabar dan manusia yang suka 'jeling' aku tu buta matanya. kejam tak? heee..



blog : duniaku. duniacikgu


ok teruskan kepada topik jujur dari hati
aku dah pun tukarkan kepala, badan, tangan kanan dan kaki dalam blog aku ni
maknanya lebih kurang macam blog aku di'makeover'kan
tamplate blog aku yang sebelum ni 'pink hijau' memang hasil kerja aku sendiri
dan sekarang aku memang tak ada masa nak hadap coding segala bagai. nak semua benda jadi cepat je
insan yang baik hati tolong aku ialah CIK BULAT
memang tak mahal sangat, aku memang nak juga promote benda ni kat korang semua


actually aku tempah dekat ahmad alief sebelum ni, tapi tiba giliran aku masuk orang ke 8.. blog aku siap minggu depan. jenuh juga nak tunggu
apapun aku mintak jasa baik CIK BULAT buatkan dulu. sebab rasa macam naik bosan kat blog ni even orang lain suka tamplate blog aku yang lama
korang nampak blog aku macam comel n kemas kan sebelum ni, tapi aku pulak serabut dengan coding HTML nya. contoh kalau aku nak tambah atau buang apa-apa code, mata aku tiba-tiba jadi juling sekejap. ketawa terbahak-bahak
tak larat rasa nya bila hadap benda bernombor dan banyak perkataan bagai
tu yang dera CIK BULAT sekejap.
ciri-ciri yang ada dalam blog aku yang baru ni aku memang nak tunjukkan ciri-ciri seorang guru
walaupun pada hakikat tak la macam cikgu sangat. senyum


[ seronok macam orang-orang tu boleh tak? ]

gambar : TUMBLR



garu-garu kepala
aku musykil dan keliru sebenarnya. blog aku ni kalau aku tengok setiap masa paling kurang mesti ada 3-7 orang yang buka. itu kalau siang. kalau malam pernanh mencecah hampir 17 orang. jakun sekejap
kalu dulu 1 orang pun susah. dan 1 orang itu adalah aku sebenarnya. sengih sekejap
tapi mungkin sebab orang yang datang baca selesa dengan blog aku
terima kasih kepada rakan blogger dan silent readers
sangat hargai kamu semua
satu peningkatan yang baik untuk blog aku
boleh juga tinggalkan kritikan dan komen membina ya
mengalu-alukan kamu



[ peace tu tak boleh kan? ]

gambar : TUMBLR


sebelum terlupa. aku dan housemate aku iaitu ekin dan yana dah buka 1 blogshop. insyaAllah akan mula beroperasi selepas chinese new year. blogshop tu untuk sesiapa yang suka berfesyen dengan tidak mendedahkan aurat. bagus kan? nanti mula beroperasi aku bagitahu kau orang semua okeh. murah juga dan harga sangat sesuai untuk pelajar.


itu sahaja perkembangan aku setakat ini
selamat berblogging!



kata hati : buat jahat biar sekali, buat baik berpada-pada. manusia tak bermata tu nanti akan dapat juga balasan. dia tak sedar agaknya hukum karma itu ada.


11 anak murid kena cubit:

Ziema on 2:21 AM, January 26, 2011 said... BALAS

cantik la layout yg baru ni!!

and cant wait ur blogshop cikgu!!!! :)
nak shoping!!! heeeeeee....

black butterfly on 2:52 AM, January 26, 2011 said... BALAS

nice+++awesome..^_^

Anonymous said... BALAS

http://www.pijisketch.blogspot.com/

Cik Nuyu on 8:04 AM, January 26, 2011 said... BALAS

wah.. nice templet baru... suke2...
wah, nk jadi bisneswoman yek.. leh dapat diskaun kan.. hehehe

Ain Shdn on 9:00 AM, January 26, 2011 said... BALAS

wahhh ! cb pun nak juga tengok, pastikan harga murah. (ha ha ha)

COMMENT BERNAS TENTANG BAJU MUSLIMAH :
Kenapa mahal, mungkin nak jaga kualiti sebagai baju tuntutan islam. tapi kalau bagi murah lagi mudah orang nak keluarkan duit nak beli.
CONTOH , Jubah. mahal giler !!

Aesya Zealous on 9:08 AM, January 26, 2011 said... BALAS

sume layout cik mas cantik2 belaka!

Admin on 2:57 PM, January 26, 2011 said... BALAS

template nei sgt cun..
tahniah..!

Anonymous said... BALAS

bagus la tu. seronok tgk ramai2 view blog kita. semanagat2 ;)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ on 9:50 PM, January 26, 2011 said... BALAS

memang santek...ni br ada ciri2 seorg cikgu...

student on 6:19 PM, January 27, 2011 said... BALAS

makin maju blog ni..tahniah2..:)

P/s: sebelum ni jadi silent reader je..tuan blog, kalau bhgn komen ni kamu setting 'pop-up' pasti lagi best tau..cadangan sahaja..:)

Perlu marah apabila sentiasa berselisih faham?

Hanim Mahali on 11:39 PM, January 27, 2011 said... BALAS

bagus bagus... peningkatan yang sangat bagus... abaikan aje si mata juling tu... ^_^

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas