Thursday, May 19, 2011

TIPS CANTIK : HILANGKAN BEKAS JERAWAT YANG BERLUBANG DAN MUKA LEBIH LEMBUT DAN CERAH




assalamualaikum. salam 1 Malaysia. pembaca semua sihatkah?

lama rasanya aku tak buat penulisan ala-ala nak tunjuk macam aku ni cantik sangat dan friendly. selalu aku ni macam serius je dalam blog (serius kah?), sebab nak tunjuk macam dah matang. hakikat sebenarnya, perangai aku betul-betul macam budak-budak, tak matured dan muka aku pulak banyak parut jerawat sana sini, sapa penah jumpa aku selalu dan kenal aku mesti tau aku macam mana. lagi malu bila pergi mana-mana jumpa kawan-kawan lama atau pergi gathering pastu kena tegur manusia-manusia mulut ganas plus puaka dengan ayat macam nak kena sepuk sampai berterabur semua gigi . memang aku sentap.



contoh ayat 1 :
(ayat bajet macam dia paling cantik dalam dunia)

cikmas, nape muka kamu tu... makin teruk dah..resdung ke? macam kuar nanah-nanah, ada nasi pastu berbatu. mintak-mintak muka kite tak jadi macam tu"


manusia jenis ni ialah manusia yang dia rasa diri dia lah paling hot plus paling jelitawan sekali. sebab apa dia cakap tu seolah-olah merendahkan diri orang lain. memang tak makan saman dan aku doakan orang cakap ni muka dia menggerutu macam katak puru. ada bran? kejam tuh!


contoh ayat 2 :
(salah seseorang yang aku hormat, ckp dlm kuliah and depan 20 orang pelajar lain)

"apa pendapat anda semua kalau seseorang cikgu tu perlu jaga kebersihan muka? dan saya rasa macam tak patut cikgu-cikgu ni berjerawat, sebab kena jaga penampilan. biasanya muka berjerawat ni, anak-anak murid mesti payah nak dekat. "

ini lagi satu insan yang rasa orang berjerawat ni tak layak bergelar pendidik. aku penah rasa dan alami bila ada anak murid aku tegur dan kata "cikgu, apa hitam-hitam kat pipi cikgu tu, cikgu tak cantik lah" .... aduhai anak murid aku sorang ni, memang jujur dan telus. tak berlapik, then aku tak marah pun sebab aku tau budak-budak. nak tau aku balas apa kat budak tu bila dia tanya. ni jawapannya "muka orang yang ada hitam-hitam macam cikgu ni namanya jerawat. nanti kamu dah besar, kamu ada lah, tanda orang dah matang. lagi satu muka orang macam cikgu ni sebenarnya keturunan kerabat di raja, faham?" anak murid aku terlopong lepas tu. case satled! yeeehaa!!



contoh ayat 3 :
(ayat memang aku sentap, buat mengalir air mata)

"huduh muka pempuan ada jerawat ni, lepas tu pakai make up tebal-tebal nak tutup parut tu"

dah muka berjerawat. salah satu caranya ialah menutup dengan make up. jadi apa ada hal kan? menutup keiaban sendiri dan nampak cantik. dari duk biar lepas tu orang lain duk mengata, orang mengata dapat dosa dan org muka berjerawat tu jadi hilang semangat plus tak nak kuar rumah dah.



contoh ayat 4 : dalam facebook

"eh, dia ni cantik la dalam gambar, tak de nampak jerawat-jerawat pun. tapi bila face to face mak aih, tak macam terkejut lak aku, menggerutu muka dia"


biasa lah, gambar. kalau tengoh model-model pun kadang-kadang memang diorg touch up guna adobe photoshop dan segala bagai software lah. supaya gambar nampak cantik dan sempurna. tapi aku kalau amik gambar, tu memang muka sebenar aku. nampak atau tidak jerawat and parut tu adalah nasib. sebab guna kamera dekat handphone memang tak jelas sangat. kalau pakai DSLR memang jelas kut kawah-kawah kat muka aku ni.


okey, itu beberapa ayat yang memang aku sendiri alami sepanjang muka aku ni ada masalah. dan aku sedih sangat bila ada orang tegur macam-macam. aku juga ada hati, ada perasaan. kalau korang cakap tu biar la ada ayat membina + motivasi, ni tak macam nak buat orang lagi down. dan akhirnya aku jadi semakin lali setiap hari. aku pakai produk macam-macam dari sabun ke pencuci muka, dari krim ke macam-macam krim, yang produk ada kimia ke produk tak ada kimia.. macam-macam lah sampai kulit aku jd terlalu sensitif & tak berubah.

sekarang aku dah mantain pakai semua produk SIMPLY SITI. aku habiskan duit pakai semua tu dan akhirnya berbaloi sebab barang simply siti ni sangat lambat nak habis dan boleh jimat hampir 5-6 bulan. serius, aku tak tipu.


lagi 1 sejak 3 minggu yang lalu aku ada beli 1 krim malam jenama loreal, dan krim ni sangat elok. aku tak terdorong dari sape-sape, aku yang pergi cari sendiri krim ni. kalau korang ada masalah kulit yang ada lubang-lubang bekas jerawat dan bila korang pakai foundation, nampak krim tu masuk and duk dalam lubang jerawat tu. nampak bedak macam bertampung kan? aku cadangkan sangat-sangat korang pakai krim malam loreal. dia macam repair balik kulit korang masa tengah tidur. aku dah pakai, and muka aku nampak ok sikit berbanding dulu. yang berlubang tu dah rata tinggal bebrapa parut hampir pudar sedikit demi seidkit. lelaki ke pempuan ke semua boleh pakai. tak percaya korang boleh beli and pakai untuk tempoh sebulan. lubang-lubang jerawat tu dah tak ada dah. siyes, lagi satu buat muka jadi lembut dan semakin cerah!


[ni kotak dia. kalau nak beli cari kotak yang ni. harga berbeza ikut shoping complex, yang aku beli RM 36.**]



[yang ini pulak bekas krim malam nye. dalam dia warna biru laut. wangi sangat, pakai tak melekit]


cara nak pakai (ikut cara aku, pakai sebelum tidur) :

  1. aku cuci muka bersih-bersih dengan pencuci muka simply siti pastu bilas dengan air
  2. lap muka dengan tuala muka yang bersih
  3. sapu white toner dari simply siti gak, pastikan sampai tak ada kotoran kat kapas
  4. sapu sikit toner kat jari korang yang nak sapu krim loreal, contoh jari manis kanan (untuk bersihkan jari tu)
  5. amik krim malam LOREAL, pakai jari manis tadi dan sapu dengan rata kat seluruh muka. lebih kan sikit kat bahagian banyak parut jerawat tu. pastu amik skit lagi sapu kat leher dan belakang tangan (yg gelap) utk elakkan beza ngn wana muka.
  6. tidur dengan sopan dan pastikan muka korang yang berkrim tu tak hilang
  7. esok bangun terus basuh macam biasa bersama pencuci muka


itu sahaja testimoni dari orang muka berjerawat macam aku. ada pape nak tny, inbox fb aku ok, sekian dan selamat mencuba!


dari jari si penulis biasa : cikmas


Categories ,

71 anak murid kena cubit:

Anonymous said... BALAS

eeuuuuwwww! betul ke muka Cik Mas dah makin elok? kerr cik Cik Mas jew yg perasan sensoranggg? eeuuww!

cik mas on 11:54 PM, May 19, 2011 said... BALAS

@Anonymous

ha ah... ok la skit2... dr yg dulu lg teruk... ni dh makin pulih.. try la krim 2.. :)

AfiQ on 12:24 AM, May 20, 2011 said... BALAS

contoh ayat 2 tu melampau!!!!!!!!!!! waaaaa.. walaupon muke ku berjerawat, tp ak tetap bole jd cg cemerlang! tak gitu cik mas??

tuk anon: kalau awak cantik, tunjuk la m uke kat sini, nak gak tgk.. hehehe..

cik mas on 12:31 AM, May 20, 2011 said... BALAS

@AfiQ

mesti!!! mesti cemerlang walaupun berjerawat! nanti kita buktikan pada dunia org berjerawat pun boleh amik master & PHD...:)

anon tu cntik sgt kot.... gilos! :P

Annefryoes on 12:46 AM, May 20, 2011 said... BALAS

good info..

Cik Yaya on 1:14 AM, May 20, 2011 said... BALAS

uwaaa muka yaya pun sama..truk berjerawat gak sabar je laaa..

cik mas on 7:48 AM, May 20, 2011 said... BALAS

@Annefryoes

thnks syg... try la krim tu :)

cik mas on 7:49 AM, May 20, 2011 said... BALAS

@.cik yaya.

yaya.. muka awk ngn cik mas lebih kurang jek.. so try la.. nnti insyaALlah lubang2 kat muka tu ok.. kne banyak sabar :)

nana said... BALAS

ooo..patut nana nampak muka mas dah ok..alhamdulillah..=)

cik mas on 8:39 AM, May 20, 2011 said... BALAS

@nana

alhamdulillah.. stkt ni mcm ni lah nana...x sanggup dah pakai produk pelik2 semata2 nak cntik.. pakai produk yg sng nak dpt... mas dulu rasa mcm yg anis rasa.. so skg lega skit... :)

nana said... BALAS

nana pun minat nak try..muka nana pun teruk mas..sedih dah la tak lama lagi nak naik pelamin..muka terukk....=( brape lama dh mas pakai n nampak hasil dia?? apa yg anis rasa nana dah penah rasa....

cik mas on 10:28 PM, May 20, 2011 said... BALAS

@nana

betul 2.. nk kawen lagi la.. kne jaga. try la... lagi 1 produk simply siti n loreal ni kan produk antara bagsa... so tak perlu risau n sng nak dpt.. try la nana... tp kne istiqamah tiap2 mlm.. tu yg penting :)

Miss Eyda on 12:53 AM, May 21, 2011 said... BALAS

eyda da krim loreal tue :) best ek simply siti. nak try laaa.. :)

cik mas on 1:04 AM, May 21, 2011 said... BALAS

@Miss Eyda

simply siti ok syg.... cikmas sangat suka foundation and toner die... wangi n best bila pakai :)

Unknown on 1:23 AM, May 21, 2011 said... BALAS

tahniah sebab kamu kuat dan tabah,berusaha untuk
mengubah keadaan kamu..;)

Hana on 5:08 AM, May 24, 2011 said... BALAS

bukan dulu pkai tia ka?? xok ek..

Ain Zulaikha on 6:11 AM, May 24, 2011 said... BALAS

wow mesti rasa best sangat kan dapat kulit muka cantik dah tak mcam dulu.. jenama loreal huhuhu mahal, tapi dia ikut kulit jgk kn? setakat ni ain guna shurah dah 6 tahun.. alhamdulillah pimples kat dahi dah takde.. kurang sikit..

cik mas on 7:41 AM, May 24, 2011 said... BALAS

@diana

terima kasih diana syg :)

cik mas on 7:42 AM, May 24, 2011 said... BALAS

@Onitsuka_hana

hana, kak mas pakai tia lama dah.. and dah lama jugak berhenti. kimia banyak sangat dalam tia tu. and depands pada muka, kdg2 muka jadi lebih sensetif. akk berhenti lama dah and teruskan simply siti. now x lah ok sgt, tapi lebih ok dr dulu :)

cik mas on 7:43 AM, May 24, 2011 said... BALAS

@Ain Zulaikha

ain, yup.. agak mahal.. tapi harga standart mcm simply siti gak... mahl tapi sangat tahan lame syg... shurah memang sangat ok, kwn cikmas pakai dr skola menengah sangat ok muka dia :)

Hana on 8:15 AM, May 25, 2011 said... BALAS

nnt keja baru nak pakai simpy ct. huhu. tia klu berenti pkai jadi pa2 x kat muka?

safurara on 7:34 AM, June 03, 2011 said... BALAS

1st tyme here =) follow cikgu.heheh

Immy Mie on 10:27 AM, June 04, 2011 said... BALAS

assalamualaikum...best baca entry cik mas tntang masalah kulit nie. boleh jadi pmbngkit semangat untuk mereka yg ada masalah kulit termasuklah saya. dlu kulit saya bermasalah jugak. alhamdulillah skrang jerawat itu sudah berkurang, tinggal sedikit parut yng berlubang.

nak try jugak krim loreal nie. dah berapa lama cik mas pakai krim tu?

cik mas on 9:25 PM, June 04, 2011 said... BALAS

@Onitsuka_hana
hana.. x yah tunggu keje pun x pe.. sebab modalkan duit lebih skit utk tempoh masa yg lama. ingt akk tak leh mantain dulu, lepas berani mati pegi beli set simply siti, rupanya tahan and jimat sampai 5-6 bulan.. siyes!

cik mas on 9:25 PM, June 04, 2011 said... BALAS

@rara pinkmafia

thnks syg.. follow kamu juga di blog :)

cik mas on 9:27 PM, June 04, 2011 said... BALAS

@先生のクマ

thnks sudi dtg and drop komen here.. cikmas pakai loreal nak masuk 2 bulan.. muka makin ok syg.. try la.. yg penting sabar and teruskan dengan gigih :)

Immy Mie on 9:09 AM, June 05, 2011 said... BALAS

thanks for the comment! blog cikmas pun comel jugak...hehe. :)

Anonymous said... BALAS

lau jenama lain seperti SEBAMED ok x??

cik mas on 9:48 AM, June 18, 2011 said... BALAS

@先生のクマ

wlcme :)

cik mas on 9:48 AM, June 18, 2011 said... BALAS

@Anonymous

x pernah dengar yang tu lak, saya pakai produk yg sy selalu jmpe jek. hehe.. maklum lah, kita ni x berjalan and kolot skit :P

Anonymous said... BALAS

as salam.sy google psl jrwt t'jmpa blog awk.agk menarik.awk,dh mcm2 produk sy gne.dr mrh smpai la mhl.kulit muka b'lubang2 pn xilang lg.nk b'depan dgn org pn cm agk malu.snnguh ke loreal ok?sy cm nk try la.hehehe..

Anonymous said... BALAS

i got same problem here.cik mas mmg guna krim tu je ke?frust la cik mas ngan mslh x hbs2,thats why i tgk blog2 yg discuss psl acne ni,konon nk cri kekuatan,yg acne ni xde la teruk mne.btw,u are beautiful cik mas =)

cik mas on 10:55 PM, November 19, 2011 said... BALAS

@Anonymous

masalah yg mcm mana tu. yup, kdg2 sy x guna simply siti, saya still guna loreal... memang itulah cream yang beri muka saya tak teruk berlubang mcm dulu.. lebih ok la dari dulu...

Anonymous said... BALAS

kalo untuk kulit berminyak sesuai x pakai l'oreal dermo expertise ni??sbb klit sy jnis sgt bermnyak takot kalo pki bnde ni lg tmbah terok.

Anonymous said... BALAS

Assalamualaikum....
i xtry lg untuk night cream L'oreal tp i dh try uv perfect cream L'oreal..dan ternyata tersgt2 best n puas hati..n then bila i baca blog u nie cik mas terasa ingin try la plk night cream yg u pakai nie...moga2 kulit i bertambah2 cantik sbb i pun ada masalah ngn jerawat jgk nie tp skg nie alhamdulillah sejak i guna uv perfect cream Loreal nie, jerawat i dh malu untuk naik semula hikhikhik.....jerawat i naik mendadak bila i berhenti tia amelia sbb ramai kata tia amelia byk bhn chemical yg xbagus tuk kulit...doa2kan kulit muka i bertambah2 cantik ye bila i pakai night cream loreal yg u pakai tue ye...(^_^)

Anonymous said... BALAS

bagus la u ni...x mcm diaorg tu, muka cantik sibuk mengata org..bukan nak tlg rekemen produk yg bagus aka kedekut ilmu..tp u x kedekut ilmu! Sesuai ngan profession u

Anonymous said... BALAS

waah...itu kisah sy mse zaman2 sekolah dulu...jeerawat mule tmbuh banyak gler mase form4..rmai yg mnegur+mgutuk skali..sedih..letih gne mcm2 produk tp mkin teruk ade la..smpai tnsion2..skrg dah msuk universiti...sy ade try b'white...skrg dah abis 6kotak...mmg b'kesan...dr berjerwt bengkak2,bernanah siap bdarah lg...skrg jd bersih dan licin..parut2 pon smakin pudar dan jrawat da xnaik..kpd sape2 yg bjerawat terok2 bleh la mcube produk b'white...

hanani fiee on 9:45 AM, April 30, 2012 said... BALAS

akk saya dah guna .
yess ! mmg ok pon benda ni.
tq kak !! ;)

nurfazlin on 2:57 AM, May 01, 2012 said... BALAS

ckgu,btul ke blh ok?muke sy mmg seyesly sgt teruk,,berlubang merata tmpt,dh mcm2 produk try,dh gv up pon sedih la ckgu,,btul ke krim tu menjadi?

nurfazlin on 2:58 AM, May 01, 2012 said... BALAS

btul ke menjadi?seriously rase nk try,muke sy berlubang teruk sgt..smpai malu nk jmpe kwn2....malu sgt2 rase nye..krim tu berkesan ye ckgu?btul2 berkesan ke? :'(

Anonymous said... BALAS

try pk sbun acne aid..kat guardian ade jual..utk muke jrwt ok gak tuh..sy nk try gak a loreal night cream..tp muke ade jrwt xpeke?

House of Health on 8:33 PM, June 06, 2012 said... BALAS

Assalammualaikum kak mas..sy duk godek2 google nie terjumpe blog kak mas..actually muke sy lebih kurang cm kak mas..tnggal parut2 jerawat yg berlubang..mcm2 produk duk pkai sama jew hasilnye..kekdg daa naek give up daa..sy nk try ler produk loreal tu..cm tertarik jew..tp nk tnya klu pencuci muke n toner tu kite pkai produk laen selain simply ct leyh kew kak??cm xmampu jew nk beli produk simply ct tu..huhu..btwy semoga kite2 yg ade mslh yg same nie chaiyok2 n dpt keputusan yg best.. =)

Anonymous said... BALAS

@先生のクマ

Anonymous said... BALAS

salam..cik mas,nape ble sy pkai night cream loreal tu muka pedih,pas tu kulit mengelupas plak.xsesuaikah??

Anonymous said... BALAS

kalo sy pkai krim muka susu kambing...than sy nk pkai krim mlam loreal 2 tmpa toner boleh x???

Anonymous said... BALAS

salam... sy nk tye.. kalau sy pkai pncuci muke susu kambing tnpa toner dri mne2 produk...pastu nk pkai krim mlm loreal tu boleh x???

cik mas on 8:22 PM, July 21, 2012 said... BALAS

@Manis sangat 94

boleh dear... :)

budak jerawat said... BALAS

betul ke nih ... ke cikmas kene bayar buatkan iklan nih .. >< seyes,,

cik mas on 6:49 PM, July 24, 2012 said... BALAS

@budak jerawat

InsyaAllah berkesan. saya buat entry ni ikhlas sbb benda berkesan dgn saya.. saya kongsikan tips ini supaya sama-sama dapat perbaiki diri... 1 lagi, saya tak dibayar langsung utk produk ni. sy bukan blogger famous sampai boleh terima tawaran promosikan iklan. saya bukan mcm blogger2 lain k... malahan bos company loreal saya pun x tahu langsung...

Unknown on 3:37 PM, July 26, 2012 said... BALAS

saya guna krim malam natasha...pernah guna?

fighting on 7:09 PM, July 27, 2012 said... BALAS

salam k.mas...sy nk tya k.mas pkai simply siti yg mna satu...sy confused larh...plez help me

fighting on 7:10 PM, July 27, 2012 said... BALAS

sy nak tya produk simply siti k.mas pkai yg mana satu

fighting on 7:11 PM, July 27, 2012 said... BALAS

sy nk taya produk simply siti k.ma spkai yg mana satu

Kehidupan on 7:42 AM, July 29, 2012 said... BALAS

suke jugak simplysiti .. cik mas gune nak charcoal ke whitening eh ?

sye br nak bertukar dr charcoal ke whitening ... heheheheeh .. berangan nak syantek dn putih kegebuan cm siti nurhaliza.. keh keh keh ...

tp kan sye de masalah kulit menggerutu ... adohai...

Cik JAR on 3:39 AM, August 04, 2012 said... BALAS

cm ne?ok tak pakai loreal?leh hilang tak lubang2 jerawat?..igt nk beli jgk

Maisarah Azmi on 10:05 PM, September 07, 2012 said... BALAS

singgah dan bace entri best nie.. emm2, memang sentap la kalau org komplen2 muka kite..pernah gak kena, ade sorg kezen sarah nie selalu tenya, "eh, kenapa muka kau jadi teruk sangat r sekarang". sentap. dah la depan org ramai lak tu.. kite guna nano white sekarang, ok la.. takut plak nak tukar loreal, takut jerawat mengamuk lagi.. tapi, tak tau cam ne nak rawat parut berlubang tu.. maybe boleh try ape yg suggest tu.. nanti dah kaya2 sikit la..hehe.. singgah la blog kite..

Anonymous said... BALAS

btol ke bleh baik parut yg kawah2 tu?sy da try produk yg xde kimia tp mcm biase je.jerawat kecut tp parut ade.sy tertarik ngn pkongsian cik mas.sy ingt nk cube tp dy sesuai x kulit bminyak?

Anonymous said... BALAS

btol ke..?sy mmg tercari2 produk yg dpt ilangkan kawah2 berkenaan..hehe

Kak hana on 7:44 AM, October 27, 2012 said... BALAS

Huhu...ayat mintak sepak

Anonymous said... BALAS

Betul tu anak2 murid skang mmg ramai yg tegur cikgu. Saya pun cikgu n pernah kena tegur dgn budak lelaki sma kes macam cik mas. Masalah jerwat saya dr umur belasan hingga 35 tahun ni. Pelbagai produk n dh habisribuan ringgit semata2 nk hlgkan jerawat. Akhirnya tahun ni saya cuba Sf beauty produk kelantan. Murah xde bahan kimia n muka saya lebih remaja dr zaman remaja. Alhamdulillah. Masalah jerawat dh xde. Just maintain je. Cuba la tgk testimoni n cuba dulu produk ni. Berbaloi in sya Allah

n on 2:03 PM, December 22, 2012 said... BALAS

Budak remaje umo baru 17 tahun cam saye nie boleh ker guna krim malam loreal nie??muke saye pun banyak bekas jerawat n berlubang2..

n on 2:36 PM, December 22, 2012 said... BALAS

Remaje yg berumur 17 tahun cm sye nie sesuai ker guna krim loreal tu??

Fiona Rita said... BALAS

Btl ke berkesan. Fiona nak try gak ni kak

Fiona Rita said... BALAS

Btl ke berkesan kak. Fiona nk try gak

Anonymous said... BALAS

Sape2 yg ade masalh kulit, ape kate try pergi jmp pakar kulit.. Muka syu dlu, naik jerawat+rambut ggur sbb makan jamu... Hehe, nak cantik trus mkin buruk.. Jerawat kt muke byk smpi ade yg pggil katak puru! Ish, lps tuu pergi klinik and diorg bg makan antibiotik. Electhromycin xsilap name dye(igt2 lupe sbb dah lme xamalkan) syu mkn sebulan lbh jew, lps dah elk. Trus stop.. Lps tuu, cuci muke pki organic aid atau sebamed.. Sbb xde chemical.. So skunk, kulit n parut dah makin pulih.. AlhamduLlilah..

Unknown on 7:58 AM, February 20, 2013 said... BALAS

takut la nak pakai produk mcm2 ni. nnti duit terbang, muka pulak tmbh teruk. hmm.. takut x sesuai dgn jenis kulit.

ayaaina on 11:26 PM, July 14, 2013 said... BALAS

hai cik mas..
Sy pn pkai krim mlm loreal tu dh sthun gk r.okla dy lmbutkn n gebukn pipi tp xprasan lak bole hilangkn prut.gpn sy try supplement skali..skrg try mkn produk shaklee yg ESP. So far kulit muke mkin ok.jrwt pn cepat kecut n kering.bru je try tgk rmai mommy luar sane mkn.tringin gk nk cntik.so far bole r try if nk try.dh mcm2 produk utk jrwt sy try.hahaa...one more,try r calamine cream.bole jgk keringkn jrwat n ruam2.terutamanya utk jrwt kt blakang.mmg mnjdi.bole cri kt frmasi.

Anonymous said... BALAS

sy prnh gna set loreal whte prfect slama 10 thn mmg ok prdk ni dia blh mhalang mka kt dr naik jrwt dn mhilangkn prt jrwt mka mmg licin

Unknown on 5:22 AM, October 09, 2013 said... BALAS

Cik mas mmg kntal lah,bgus la mka cik mas da ok. Sy pn mglmi mslh mcm cik mas. Da 4thun dah tp still sma ntah bpa byk duit hbs bli prod. Skng ngh dlm sesi rwatan kt pkr kcntikn,hrp2 kulit mka ok dan prut lubng hilng. Ap2 cik mas mmg best :)

Unknown on 5:25 AM, October 09, 2013 said... BALAS

Cik mas mmg kntal lah,bgus la mka cik mas da ok. Sy pn mglmi mslh mcm cik mas. Da 4thun dah tp still sma ntah bpa byk duit hbs bli prod. Skng ngh dlm sesi rwatan kt pkr kcntikn,hrp2 kulit mka ok dan prut lubng hilng. Ap2 cik mas mmg best :)

Anonymous said... BALAS

asslm kmas. sy lg lah kna teruk. pnah laa alami mcm kmas. sy drjah 4 dah naik jerawat batu kat muka. siap nanah2 lg. kena kutuk caci2 hinaan tu tpaksa la hadap. hari2 balik nangis sbb kena kutuk dgn budak2 nakal. pgil jerawat 'ba alip ba ya'.. jerawat pungkok. best x ayat dy? sedih hya Allah ja tau.. kesian mak smpi nangis2 minta pdapat org utk pulihkan mslh jrwt anak dara dy. utk pengetahuan kmas sy ni mslh jrwt rsdg. keturunan. nasiblah.. huhu. and now, parut penuh muka la. dah xtau nk pkai pa utk hlgkan parut.. sy mls dh nk try kosmetik2 y da bahan kimia y melampau. sbb muka sy pnah jd mcm kulit y kena panggang. so scary.. btw, krim loreal ni ok ka?

tq ;)feena

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas