Tuesday, May 24, 2011

KERINDUAN PADA ANAK-ANAK MURID KESAYANGAN




assalamualaikum semua, selamat malam (suara manja ala lemah gemalai, harus muntah!)

lepas beberapa hari cerita pasal tips kecantikan, ada juga beberapa orang insan yang bertanya keberkesanan krim malam loreal tu, ada yang dah beli dan ada yang dah mula pakai. so semoga berjaya dan semoga muka makin cantik ok.

sepatutnya sekarang ni aku menghadap buku atau nota ringkas untuk peperiksaan esok hari iaitu PENYELIDIKAN TINDAKAN. tapi kepala ni dah tak boleh nak menghadap lagi sebab rasa macam aku paksa-paksa pulak. karang tak pasal-pasal esok satu habuk pun aku tak boleh jawab. jadinya rileks sekejap. memang aku akui sangat susah belajar subjek ni, then yang buat aku terfikir sampai saat ni macam manalah orang yang ambik master dan PHD boleh fokus dan belajar secara mendalam subjek ni. aku rasa beberapa hari menelaah, semakin sakit kepala aku. sakit kepala disebabkan terlalu pulun dan juga terlalu banyak minum air kopiko (untuk elak mengantuk). aku rasa subjek anatomi fisiologi tu susah, rupanya ada lagi subjek yang susah di IPG ni. semester depan yang semester 8 tu aku tak pasti pulak. agaknya lagi berganda-ganda kepayahannya. hish!

tiba-tiba baru lepas telefon keluarga dikampung untuk nyatakan peperiksaan esok, aku belek-belek gambar yang ada dalam folder handphone aku dan buat aku rasa teringin nak habis belajar cepat-cepat dan kerja dengan semangatnya sebab nak ada di samping anak-anak murid yang sangat comel dan nakal-nakal manja. (sabar cikmas, satu semester je lagi, chaiyok!.. kebanyakan gambar adalah sekitar praktikum FASA 3 di salah sebuah sekolah di Kota Bharu. tak banyak tapi aku nak kongsikan juga dekat korang.



ni anak murid aku namanya faiz, paling pandai dalam kelas darjah 2. aku ajar pendidikan seni visual. hari terakhir aku deka sekolah tu, dia makin nakal sebab nak bagi aku betul-betul ingat dia, dan aku memang ingat sangat dia. cikgu sayang faiz. dengar tak? hee...



bersama anak-anak murid yang girang. comel-comel mereka. aku pelik bila ngajar kelas ni, time baca doa nak pulak diorang ni jerit sekuat hati, lepas habis baca doa, semua terduduk lemah. pelik disitu, mungkin sebab seronok sangat kot. awal praktikum aku terkejut, lama-lama jadi lali dah. gambar ini masa hari last praktikum ok.




ni plak murid pendidikan khas, yang lelaki tu namanya syaaban (down sydrome), dia sangat comel. yang pakai tudung tu hazirah, penyakitnya hyperactive dan masa kau kena observe dengan guru pembimbing, boleh pulak dia lari dari belakang kelas dan tendang dinding bawah papan putih dengan sekuat hati. tercungap-cungap aku masa tu, tapi hazirah siap boleh gelakkan aku pulak.




ni sesi bergambar lagi sebab gambar kat atas tadi senget sikit. yang ni plak ada benda yang senget jugak, name tag aku, haha... tetibe teringat cerita juvana, name tag cikgu zakiyah tu asyik la senget, geram aku nak pergi betulkan je rasa.. nasib baik cikgu zakiyah tu cantik, tak macam aku. tetibe!




ini ayu, dalam 3 bulan aku praktikum dia datang tak sampai 8 kali. 3 kali masa awal praktikum dan beberapa minggu last nak habis praktikum. kali pertama aku tengok ayu ni, hish kecik nya dia ni, tak pernah jumpa budak-budak halus macam ni. kira ayu ni anak murid kesayangan aku gak kat kelas pendidikan khas walaupun dia selalu tak datang.


aku ni jenis suka bergambar dengan anak murid, tapi masalahnya kalau masuk kelas atau jalan-jalan dekat sekitar kelas atau sekolah, aku jenis tak suka pegang handphone. jadinya agak la payah nak bergambar, gambar dengan anak murid pun tak berapa banyak. ni jek la yang ada. dekat bawah ni ada video aku tengah melayan anak murid aku. jadinya sempatlah rakam sikit. boleh la korang tengok macam mana cara nak layan kanak-kanak pendidikan khas ni ya. sabar aje lah. bila tengok banyak-banyak kali, geram pulak, sebab diorang no comel sangat! hee..

(entah boleh tengok ke tak video ni, kalau tak boleh sorry lah ya)




video

video kenangan bersama kanak-kanak pendidikan khas




nota kaki :
  • ya Allah, lapangkanlah dada dan mindaku supaya aku dapat menjawab kertas peperiksaan PENYELIDIKAN TINDAKAN pada esok hari dengan tenang dan betul.
  • semoga anak-anak muridku mencapai kehidupan yang sempurna dan menjadi insan yang berguna. doa seorang bakal guru.

dari jari si penulis biasa : cikmas


Categories , ,

7 anak murid kena cubit:

.::: Princess MOMOY :::. on 5:14 PM, May 24, 2011 said... BALAS

wah...nampak comel dikeleilingi oleh budak2 =)

♥..cik_mas..♥ on 12:45 AM, May 25, 2011 said... BALAS

@.::: Princess MOMOY :::.

thnaks dear :)

nadhirah. on 10:42 AM, May 31, 2011 said... BALAS

sy tinggal jejak di si boleh? sebab tak boleh chat di shoumix cikmas ;)

+Mel Amalina+ on 9:02 PM, June 02, 2011 said... BALAS

cik mas...blm beli lg la...xde bajet...huhu..shoutbox cik mas unavailable la ^_^

cik mas on 5:13 AM, June 03, 2011 said... BALAS

@nadhirah.
sayang, cikmas buka shoutmix ok jek.. huuhuu.. nape kamu buka x boleh ek?

cik mas on 5:13 AM, June 03, 2011 said... BALAS

@ Mel Amalina
sedihnya nama tak leh bukak ek shoutmix cikmas.. huhu.. thnks drop komen kat cni :)

+Mel Amalina+ on 6:51 AM, June 03, 2011 said... BALAS

aahla cik mas...td try pon xleh..huhu ^_^

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas