Thursday, December 22, 2011

KEPUTUSAN KURSUS INDUKSI (KISSM)





Assalamualaikum. Dalam entry INI saya ada beritahu tentang Kursus Induksi Sistem Saraan Malaysia (KISSM) yang saya hadiri pada bulan november lepas. Alhamdulillah, keputusannya saya LULUS.


klik gambar untuk tumbesaran


Keputusan Peperiksaan terkumpul juga baik seperti yang saya harapkan. Walaupun bukan Ijazah kelas pertama, hanya Ijazah kelas 2 Atas, saya tetap bersyukur dengan keputusan yang saya dapat. CGPA keseluruhan sepanjang 8 semester di IPG ialah 3.68. Syukur walaupun tak tinggi sangat macam kawan-kawan lain. sebab saya tau untuk memperolehi 3.75 untuk CGPA terkumpul memang sangat sukar. Untuk adik-adik kena berusaha dengan gigih ya. InsyaAllah sama-sama berjaya. Apapun yang berlaku keputusan ini hanyalah di atas kertas, yang penting adalah pengalaman dan pembawaan diri semasa di tempatkan di sekolah kelak.\

Ni adalah pengekelasan Ijazah di IPG :

  1. Ijazah Sarjana Muda Perguruan Dengan Kepujian Kelas Pertama; 3.80 - 4.00.
  2. Ijazah Sarjana Muda Perguruan Dengan Kepujian Kelas Kedua Tinggi; 3.60 - 3.79.
  3. Ijazah Sarjana Muda Perguruan Dengan Kepujian Kelas Kedua Rendah; 3.00 - 3.59
  4. Ijazah Sarjana Muda Perguruan Dengan Kepujian Kelas Ketiga; 2.00 - 2.59.
  5. Ijazah Sarjana Muda Perguruan Dengan Kepujian Tiada Kelas Langsung; 0.00 - 1.59.


Cerita pasal penempatan, saya masih belum menerima apa-apa berita. Cuma ada rakan saya telah cuba Twitter Dato Dr Ir Wee Ka Siong, InsyaAllah nama akan dikeluarkan dalam 2 minggu dari sekarang. Harap perkhabaran ini benar. Amin.



Nota Hujung :
  • KISSM dah lulus, hanya tunggu keputusan temuduga SPP dan posting. Harap2 berita mengembirakan. Amin.


Categories

8 anak murid kena cubit:

ahsfantasy24 on 6:39 PM, December 22, 2011 said... BALAS

Tahniah akak !!!
Kak, nak tanya..
kalau gagal, nak buat macam mana?

Latest Post:
1. Menarik tentang PMR 2011. Menarik?
2. Memang sudah ditakdirkan untuk sementara.

ahsfantasy24 on 7:17 PM, December 22, 2011 said... BALAS

Akak!
ni pun dah cukup hebat tau!
Tahniahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Latest Post:
1. Menarik tentang PMR 2011. Menarik?
2. Memang sudah ditakdirkan untuk sementara.

cik mas on 9:11 PM, December 22, 2011 said... BALAS

@ahsfantasy24
mekasih ayu....
tak pernah dengar lagi berita org gagal. study betul2 sepanjang kursus tu tapi masa ayu nanti dah x da dah KISSM.. ada program transformasi minta (PTM)... 100% penilaian dari fasi...

if gagal still boleh posting, cuma sah lambat. kalau nak ambil balik kursus tu kena daftar kat JPN dan tunggu turn :)

cik mas on 9:11 PM, December 22, 2011 said... BALAS

@ahsfantasy24

ayu lebih hebat :)

cik mas on 9:15 PM, December 22, 2011 said... BALAS

@ahsfantasy24

pembetulan

### Program transformasi Minda :)

nenot on 11:51 PM, December 28, 2011 said... BALAS

tahniah...:)

dian pixy on 5:11 PM, January 03, 2012 said... BALAS

done follow hope u can folo n visit back www.dianpixy.com

MiszMaryaNe on 10:25 PM, January 10, 2012 said... BALAS

thniah cikgu,
sy follow skali k!
mari rapatkan hbgn sesama cikgu, hehe..=)

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas