Friday, February 17, 2012

Bride 2 Be : Cadangan Persalinan Nikah



Assalamualaikum.

Berita gembira untuk rakan-rakan pembaca. InsyaAllah lebih kurang 10 bulan lagi dari tarikh perkahwinan saya. Dalam bulan Disember 2012. Selepas kad perkahwinan siap selepas raya nanti, saya akan jemput rakan-rakan blogger ya. Walaupun lama lagi, saya harus membuat persiapan secara perlahan-lahan agar tidak terlalu tertekan bila tiba harinya perkahwinannya nanti. Pada saya, 10 bulan bukan 1 masa yang lama, pejam celik- pejam celik dah sampai tarikhnya.

Oleh yang demikian kat sini saya senaraikan beberapa persediaan perkahwinan saya kelak. Antaranya ialah Persalinan Nikah. Harap-harap perkara ni sedikit sebanyak membantu diri saya dan Bride to Be yang lain juga. :)

  • Persalinan Pernikahan
Saya dah beli kain satin berwarna white pearl dekat Tangkak (4.5 meter). Saya ni tinggi jadinya memerlukan kain lebih untuk cover mana-mana bahagian yang tak cukup. Kain Lace saya beli di tempat yang sama, warna Kelabu Silver Blink-blink, dalam 2.5 meter. Saya beli lebih jugak sebab konon-konon takut tak cukup dan malas nak ke Tangkak untuk beli yang lain. Untuk Tahun 2011 kalau tak silap saya, jenis kain yang terkenal ialah bunga lacenya 2D. Timbul-timbul dan nampak macam lebih cantik. So, masa saya beli lace tu, agak mahal sebab baru sampai je designnya. Itu tak apa, yang penting puas hati.

Untuk cadangan Baju Nikah nanti saya pilih design dari Blog Aliaa Farhana. Saya sangan minat baju jenis design macam ni. Lihat gambar dibawah.



Close Up Baju Nikah warna pink




Yang ini adalah gambar penuh designnya. Memang sangat Cantik




Ia nampak lebih sweet dan cantik sebab warna pink kan? Saya punya kain nikah warna putih. So tak tahulah ok ke tak dengan designnya. InsyaAllah saya akan pergi cari tailor yang sanggup buat baju macam ni dengan cantik dan kemas.

Ok, InsyaAllah next time saya akan review pasal Veil nikah dan Photographer pilihan saya ya. Bubye! :)



Nota Hujung :

  • Tak sangka pula umur 24 dah nak kahwin. Awal betul ya.. :(

Categories

7 anak murid kena cubit:

student on 6:38 PM, February 17, 2012 said... BALAS

selamat pengantin baru mas (advance 10 bulan)

moga dipermudahkan! :)

khai artzfar on 11:56 PM, February 18, 2012 said... BALAS

fulamak ..cik mas tahniah2.. tumpang gembira sekaki...

cik mas on 2:48 AM, February 19, 2012 said... BALAS

@student

awalnya. haha, seram pulak bila dengar.. :)

mekasih ye...., nanti jemput datang. lepas kad siap, CM akan post kat blog ye :)

cik mas on 2:49 AM, February 19, 2012 said... BALAS

@:: Khai Artzfar ::

mekasih.. nanti jemputlah datang. kad nye tak buat lagi pun. hehe... lps kad siap, CM upload kat blog and FB, ajak kawan2 blogger datang nanti ye... :)

Hana on 4:33 AM, February 26, 2012 said... BALAS

comey.. kalu putih lagi cantik. warna pink tu kureng skit la.kalu pink cerah cantik la

cikk ida on 8:35 AM, May 08, 2012 said... BALAS

cantik babe ~
aku kene pakai kaler ape plak? hee ;)

fae jamal on 9:14 PM, June 17, 2012 said... BALAS

fae kawen pon taun ni jugak..i-Allah bln 9..semua persiapan start dr awal taun hari tu..takut jugak nnti stress bila nak dekat majlis..n yg paling penting umo kita sama la..24..mcm tak pecaya 24thn da nak kawen kann?hee:)

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas