Sunday, March 13, 2011

Rahsia kejadian Tsunami di Jepun. Sudah dinyatakan dalam Al-Quran






mari kita sama-sama renungkan. ambil ikhtibar dan jadikan pemangkin rohani dalam diri.


1. Tarikh yang berlaku adalah pada 11/3/2011 bersamaan 6 RabiulAkhir 1432 Hijah or 6/4/1432.
2. So dengan tahun 1432 di pecahkan 14 || 32.
3. Jawapanya Juzuk ke 14 Quran.
4. Dan bulan 4.

Rahsia angka tahun ini : Juzuk 14 ayat ke 4.

Rujuk di Quran.

1. Juzuk 14 bermula pada surah Al-Hijr, dan ayat ke 4 dari surah AL Hijir menyatakan

"Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya".

2. Rahsia seterusnya yang menunjukan Malapetaka ini akan berlaku di Jepun ialah dengan kedudukan Jepun dan Wilayah Seedai pada kedudukan geografi bg ( Jepun : Latitiude 36, Longtitude 138)

So dalam 1432, 14 dah di ketahui Jujuz Al Quran. maka yang di pecahkan 14 || 32 so di pecahkan lagi 3|2 ,so now secret no adalah 3.

Ambil pula lokasi latititude dan longitude.

3+6+1+3+8 = 21
so next 2+1 = 3
proved *. yg di maksudkan dengan no 3 adalah negara jepun.

Dan di dalam Jepun jugak terdapat banyak wilayah.. maka wilayah yang akan di turunkan malapetaka itu ? Wilayah Seedai pada kedudukan geografi Latitiude 38'15 dan Longtitude 140'53

makan 3+8+1+5+1+4+0+5+3 = 30
so next 3+0 = 3.
*proved wilayah yang Allah maksudkan dengan angka 3 adalah Wilayah Seedai di Jepun.

3. Rahsia seterusnya dengan tarikh 6

masa yang di laporkan oleh Jabatan Metrologi Rusia.. gempa bumi berlaku pada masa 1446 waktu Jepun..

so 1+4+4+6 =15
so next 1+5 = 6
*proved 6 membawa maksud masa yang akan berlaku.

4. Dah yang seterusnya 1432 apabila di pecahkan 14||32, kini di ambil pula angka 14 dan di pecahkan 1||4 , maka angka satu boleh di kelaskan sebagai permulaan hari. maksudnya di dalam Islam Jumaat adalah hari pertama dalam minggu itu. so angka satu memberi maksud malapetaka itu akan berlaku pada hari Jumaat.

5. Lihat.. betapa benarnya ayat al quran. segala yang di nyatakan tetap berlaku. walaupun suduh berabad kitab Quran di turunkan.

6. Walaupun zaman berubah sejauh mana sekalipun.. Al-Quran tetap bagi sepanjang zaman.

7. Di percayai banyak lagi rahsia yang masih tidak dapat di ketahui di dalam tarikh ini. namun sekadar ini pun telah membuatkan kita lihat dengan mata kita sendiri betapa mulia Al-Quran. dan segala yang di ungkapkan di dalamnya

8. wallahualam bissawab..

Di persilakan untuk share jika anda rasa post ini patut dikongsi. bertujuan mengingati kita kembali tentang segala perkara yang terkandung di dalam Al-Quran adalah benar buat selamanya. mahupun di dunia atau pun akhirat..


sumber :

22 anak murid kena cubit:

mish cokat on 5:39 AM, March 13, 2011 said... BALAS

saye copy and credit to awak ae. makasehh :)

Cikgu CTE on 8:27 AM, March 13, 2011 said... BALAS

memang disebalik kejadian ada maksud yang tersirat...
dan selalunya memang sudah tertulis...

jemput ke blog saya sertai bloglist cikgu2..

♥..cik_mas..♥ on 10:33 AM, March 13, 2011 said... BALAS

@mish cokat

OK DEAR. KONGSIKAN, SEMOGA SAMA2 MENDAPAT IKHTIBAR :)

♥..cik_mas..♥ on 10:34 AM, March 13, 2011 said... BALAS

@Cikgu CTE

insyaAllah.. saya akan dtg jenguk blog kamu :)
terima kasih

emieysandra on 10:39 AM, March 13, 2011 said... BALAS

Allah S.W.T Yang Maha Besar.

;)

Miss D'ya on 9:40 PM, March 13, 2011 said... BALAS

mintak copy paste and kredit to u!
thanks

Khai_Low on 1:00 AM, March 14, 2011 said... BALAS

link this post to my blog ya.

ururules on 1:33 AM, March 14, 2011 said... BALAS

wahahaha! klaka entri nih.. cube cek ayat tentang kiamat.. ntah2 boleh tau bile kiamat.. cek cepat...

"Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya"

negeri ape yg binasa? saye nampak pantai je binasa..
kebinasaan pantai jepun tak pernah tertulis dalam al-Qur'an.. tolong jgn pandai sebarkan teori tahyul kamu. semua yg kamu tulis bukan fakta.. tapi teori kamu sendiri.. teori yg tak logik..

ade boleh pecah2kan tahun pulak.. pecah2kan nombor? insaflah.. tiada yg tertulis bila sesiapa pun akan binasa dlm al-Qur'an.. sile rujuk kebenaran sebelum sebarkan teori tak logik kamu..

♥..cik_mas..♥ on 7:46 AM, March 14, 2011 said... BALAS

@Miss D'ya

welcome

♥..cik_mas..♥ on 7:46 AM, March 14, 2011 said... BALAS

@Khai_Low

ok bro

♥..cik_mas..♥ on 7:47 AM, March 14, 2011 said... BALAS

@ururules

terima kasih dengan hujah kamu. buat otak saya berfikir.

HAMDI SOLEH on 9:04 AM, March 14, 2011 said... BALAS

@ururules@ururules

khas untuk ururules...assalamualaikum saudara...sungguh kelakar mendengar pandang saudara.."NTAH2 BOLEH TAU KIAMAT ..CEK CEPAT" .mcm org yang x de agama jew ckp..maaf bgi saudara terasa..saudara dlm kalam ALLAH swt.AL QURAN telah menceritakan segala yg sudah terjadi dan akan terjadi..saudara belum memdalami ilmu al qura'an saudara tidak boleh ckp begitu.saudara/i umpama meyenda al-quran dan islam..andakah saudara ini seorg sekuler? yg memisahkan agama dan urusan kehidupan..saudara berckp mengunakan logik akan tanpa berfikir..saudara nak tau x kiamat bile akan berlaku..? maknenye saudara/i ni x pernah bace al-quraan.ataupun pernah bace tpi x mendalami..x menghayati al-qura'an.sebenarnya dlm al-qura'an sudah menceritakan tentang kiamat dan bile ia akan berlaku..cume saudara sahaja tidak memahami al-qura'an.tau x tande2 kiamat ape..mesti saudara tidak tahukan.sebenarya al-quraan telah pun meceritakan bile kiamat akan berlaku..kaum wanita lebih ramai dari lelaki,kemaksiatan berluasa,hiburan mjdi panduan,kerap berlaku gempa bumi,terbitnya matahari dari barat,turunya imam mahdi,turunya dajjal,turunya nabi isa.a.s.tetapi kite tidak tahu bile tarik kiamat akan berlaku.dgn tanda2 ini pun dah cukup jelas.bahawa kiamat hampir tiba.cume kite perlu siap sedia ,dengan bekalan iman, ini.same lah jugak yg gempa bumi dijepun berlaku ,dlm al-quraan mungkin telah menceritakan ttg gempa bumi ini,tpi kite tidak tahu bile ia kan berlaku ,same lah jugak dgn kiamat saudara,al -quraan itu benar,die tidak pernah bohong,die lah cahaya jikala kite dlm kegelapan nnti saudara kene fhm ayat al quran byak berkias...saudara kene byak beljar ttng al quran .jgn pandai mengunakan logik akal sahaja..Sebagai umat Islam seseorang wajib beriman bahawa hari kiamat pasti datang dan pasti akan berlaku.Tetapi MASA BERLAKUnya hanya ALLAH sahaja yang mengentahui.Allah tidak memberi tahu seseorang pun sama ada manusia biasa mahu pun Rasul-Nya dan tidak seorang pun yang berupaya untuk mengentahui baki umur dunia yang masih tinggal hal ini berdalilkan wahyu Allah dalam Kitab al-Quran surah al-`Araf ayat 187 yang terjemahnya seperti berikut(harap buka al-Quran):
`Mereka menanyakan kepada mu tentang kiamat,bilakah terjadinya? Katakanlah:Sesungguhnya penegentahuan tentang kiamat itu ada lah pada sisi Tuhanku.Tidak seorang pun yang dapat menjelaskan waktu kedatangannya selain Dia(Allah).Kiamat itu amat berat(hura haranya bagi makhluk)Yang di langit dan di bumi.kiamat itu tidak akan datang kepada mu melainkan dengan tiba tiba.Mereka bertanya kepada mu seakan-akan kamu benar benar mengentahuinya.Katakanlah:Sesungguhnya pengentahuan tentang hari kiamat itu adalah di sisi Allah,tetapi kebanyakannya manusia tidak mengentahui`.
Dalam Islam tidak ada satu nas pun yang menentukan tarikh bila berlakunya hari kiamat.same lah jugak dengan gempa di jepun tiada yg menyatakan bile ia akan berlaku..dlm surah al hijr ,ayat ke-4 : 'dan kami tidak membinasakan suatu negari,melainakan sudah ada ketentuan yang tetap` baginya," .

maksudnya allah swt telah menetapkan bile ai berlku cume kite tidak tahu bile ia akan berlaku.dlm al quraan mmg tidak ada myebut negara jepun.,sbb al qura'an adalah bahasa kiasan,jdi saudara kene fhm bace dgn ikhlas,insyallah saudara akan fhm ape yg dimaksudkan dlm aq -quraan.

♥..cik_mas..♥ on 9:05 AM, March 14, 2011 said... BALAS

@Anonymous

teima kasih dengan huraian anda. komen untuk ururules.harap beliau dapat baca

♥..cik_mas..♥ on 9:13 AM, March 14, 2011 said... BALAS

@HAMDI SOLEH

terima kasih saudara hamdi

HAMDI SOLEH on 9:16 AM, March 14, 2011 said... BALAS
This comment has been removed by the author.
♥..cik_mas..♥ on 9:32 AM, March 14, 2011 said... BALAS

@HAMDI SOLEH

sudah delete. tak pe. biase la kan mslh intrnet. hrp2 ururules tu baca lah ape yg awk tuis tu. sama2 bukak minda

Izamir Ridzwan on 10:26 AM, March 14, 2011 said... BALAS

pinjam komen hamdi soleh... =)

♥..cik_mas..♥ on 10:33 AM, March 14, 2011 said... BALAS

@Izamir Ridzwan

tak yah pinjam. amik jek. :)

ururules on 11:00 AM, March 14, 2011 said... BALAS

sori cik mas.. salah source! hehe! lagipun hamdi tak paham ape itu sarcasm.. takpelah..
tapi.... sila cari kebenaran sebelum mempercayai ulasan orang lain.. termasuk ulasan saye..

HAMDI SOLEH on 8:59 PM, March 14, 2011 said... BALAS

@ururulesOooh yeke saya tidak faham mungkin saya faham,dan mungkin saya faham.
Mungkin saya ade buat salah ,mungkin saudara pun adew buat salah. Setip manusia mesti ada melakukan kesalahan mahupun sekecil zarah pun.tpi saya bukan marah dengan entry yg ana tulis cume saya tidak berape suka dengan entry SAUDARA yg berbunyi “NTAH2 BOLEH tau KIAMAT,CEK CEPAT’.saudara harus ingat walau dimanapun kite berada bahasa tetap dijaga.jgn sbb bahasa kite binasa.ayat saudara haruslah jeles sebelum mengulas ttg ape2 pun..saya sebagai orang islam dan melayu..harus menegur kesilapan saudara..tiada bangsa lain yang akan menegur melainkan bangsa sendiri.siapa lgi nak tolong sape kalau bukan orang islam berbangsa melayu.walupun pahit untuk terima,tpi lebih baik bercakp jujur..kuasa ALLAH SWT sungguh besar.jdi jgn lah kite mempersoalkan ttg kebesaran ALLH SWT..walau dimana sekali pun kite berada .di pulau buatan sekali pun..ia ttp milik allah swt..jdi terima lah teguran ini walupun pahit untuk diterima.jika ana adew buat salah tegur lah ana juga..

♥..cik_mas..♥ on 10:23 PM, March 14, 2011 said... BALAS

@ururules

thnks..saya baca kedua2 belah pihak. yang baik sy jadikan tauladan. yg tak baik saya buatkan sempadan. terima kasih kongsikan ilmu anda di sini :)

♥..cik_mas..♥ on 10:24 PM, March 14, 2011 said... BALAS

@HAMDI SOLEH

terima kasih dengan segala hujah anda saudara hamdi. ya betul setiap manusia pernah lakukan kesilapan termasuk sy sendiri. apa pun terima kasih kongsikan pendapat dan ilmu anda di blog sy :)

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas