Tuesday, June 14, 2011

Perkhabaran Gembira



assalamualaikum
selamat berbahagia dan senyum selalu

[hanya Allah yang tahu segala-galanya dalam hidup kita, jangan kita ingkar, jangan kita takbur]



beberapa hari yang lepas, aku memang tersangatlah sibuk. kalau sekarang cikgu-cikgu dah ke sekolah dan mula mengajar, anak-anak murid pun dah mula belajar, tapi aku sebagai guru pelatih IPG, kami cuti 3 minggu dan minggu ni masih boleh bercuti dan bersuka ria. start kelas Ahad/Isnin depan. sempatlah bermanja-manjaan dengan family dulu dan buat persediaan naik semester akhir, semester 8 ok.

ya, cuti kali ni kebanyakannya aku tak da masa untuk berbloging.. masa cuti aku kena hargai sebaik mungkin tu yang jadi update blog 4 hari sekali. jadi, maaf banyak-banyak. kepada yang tak serik-serik bagi semangat dan jenguk blog kecil aku ni. sangat terharu.

yang masih tak tahu, aku sekarang belajar dekat pengakalan Chepa, so mesti orang tau tempat tu sangat jauh. kalau naik bas dari Muar kira-kira 10 jam, kalau naik kereta lebih kurang 12 jam (berhenti 4 kali). aku jarang sangat balik, jadi aku balik Muar bila ada cuti sekolah yang lebih 3 hari. kalau cuti hujung minggu setakat 2 hari, aku tak kan balik sebab membazir duit tiket. duit tiket RM104.40 (pergi balik) boleh simpan buat makan. tu mak ayah aku pesan jangan balik. aku pun tak kisah, sebab RM100 tu sangat berharga bagi aku, so aku boleh makan dalam tempoh 3 minggu. itu kehidupan aku yang ala kadar sahaja.


ada 3 perkara yang berlaku dan sangat-sangat buat aku happy masa cuti ni.

  1. aku satu family bersama mak ayah, abang fuad dan abang zaki (5 orang) bercuti di Kelantan dan Kuala Terengganu
  2. cik Irine Nadia Marcello bertunang (walaupun tak da kait mengait darah daging, tapi aku nak rasa girang jugak. sebab beliau blogger yang aku rasa paling dekat dengan aku. tak sombong dan sangat baik)
  3. dapat anak sedara baru, perempuan ok. baby anak abang yang sulung kat JB



credit to blogger famous : cik Irine Nadia Marcello


Kepada yang bertunang iaitu blogger Irine Nadia Marcello, semoga hubungan kekal hingga akhirnya. mudah-mudahan sabar dalam menghadapi cabaran mendatang, kuatkan semangat dan jaga diri sebaik mungkin. nanti kenduri kahwin jangan lupa jemput para blogger ok. ramai nak datang, dan sanggup datang walaupun jauh. sebab kamu blogger yang buat orang lain kagum dan mempunyai nilai moral yang tinggi. sanagt sanjungi kamu :)

buat anak saudara aku yang baru lahir, bernama Faiqah Insyirah (Pemimpin yang disenangi), semoga menjadi anak yang soleh dan berjaya dalam setiap perkara yang di harapkan. InsyaAllah.

ok. setakat ini sahaja penulisan aku kali ini. insyaAllah ada masa aku akan update lagi tentang perkembangan diri aku. pembaca blog sekalian jaga diri baik-baik ya. kalau ada terserempak cikmas dimana-mana sila tegur. terima kasih semua.


"jangan jadi pemurah, kerana pemurah tak bertempat itu akan memakan diri"


4 anak murid kena cubit:

Rtp Farra Arisha on 8:07 PM, June 14, 2011 said... BALAS

oh congratulations to sis irine. and tahniah juga tuk cik mas kerna dpt ank sedara baruu. :)

keep on blogging ok!

cik mas on 8:24 PM, June 14, 2011 said... BALAS

@Rtp Farra Arisha

thnks dear :)

Cik Diana on 10:45 AM, June 16, 2011 said... BALAS

sgt suke dgn irine nadia marcellO! chumeyl..

cik mas.. shOutmix prOb lg ker tuh?

Cik Diana on 10:59 AM, June 16, 2011 said... BALAS

owh..mcm tuh ker.. insan terpilih jerk larh yg leyh buke.. huhu..

sedih sebab xterpilih.. huhu..

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas