Thursday, November 11, 2010

kau ape hal nk kurang ajar+biadap!!

salam..entry penuh emosi..sila baca smpai hbs utk jd kan pengajaran hidup....*cik mas x penah post entry kasar mcm ni..ni 1st time ok!...geram sgt2..x tau nk luah kat sape dah...harap maaf..*

aku baru balik dr bandar td jam 10 malam...cari tshrt utk kuar annvsry nnti....cis!! x tau ape hal..nasib x baik kuar ari ni jumpe minah 4 org mcm celaka jek muka..mcm bagos!

situasi 1 :

3 org minah aku jmpe kat 1 shpg complex ni...x nk ckp la kat mane kannn....kang x masal aku jd kontroversi plak! aku n en BF round2 kat bhgian tshrt chargers, blue toms, diesel dll...standart lah kan nk membeli..walaupon baju nk beli 2 murah xmcm anak2 dato2 beli kan...tp aku ni sygkan duit..even nk beli baju RM30 pon pk masak2...x nk bazir punya pasal...OK, berbalik pd minah ni..aku x puas ati nye nk mintak TOLONG carikkan saiz...ye la nk tgk padan ke x ngn aku ni...tbe2 minah ni buat muke mcm celaka....jeling2 aku plak..ko pe hal? aku ckp elok2, slow2 seyum, mintak TOLONG...ko layan mcm 2 nape! ok..fine...kalo ko period tp x kan smpai 3 org nk wat muke tayik 2....yg x leh blah angkat geng plak sampai 3 org....duk mencaci, menjeling, senyum sinis, muke x puas ati...hish! pelik lah.....dh la keje shopg cmplex jek..prangai biar baik sket! kalo kite yg mude ni mintak tlg carikkan saiz baju...pdhl mintk tlg skit jek dh mcm 2...ni kalo org tua2 makcik pakcik nk belikan baju ank2..yg jenis byk songeh...mcm mane die layan agaknye...ntah2 dh tengking!



situasi 2 :

ni aku x ingat ble..yg penting berlaku tahun lps...mase cuti skola...aku g A*ON ngn mak aku....stakat nk g ci2x kn la nk pakai mcm nk g kenduri kawen kannn, vogue segala bagai...pakai tshrt, shawl, jeans..mak aku pakai baju kurung n tdg bawal...ok jek la...tau la kiotg ni org kampong...masuk2 jek dh jeling2...kitog senyum jek tgkkan prangai pekerja ci2...lps tgk2 katalog....cm biase la kan..tbe2 mak aku ni berkenan sgt2 kat 1 perfume ni..mak aku ckp la elok2 kat org keje 2...

"dik, akk nk try bau perfume ni boleh?"
.....korg tau minah celaka ni ckp pe kat mak aku.....ni memang smpai mati aku x lupe!

" makcik ni bute ke? kat depat 2 kan ade display, ape kate bangunn jalan kat rak ade cermin 2 & amik sendiri pas 2 bau lah!! *nada menengking*

hish minah ni...ko jangan smpai aku naik tangan x masal kang...smapi ati ko tengking mak aku?...mak aku senyum jek tgk aku...*walaupun senyum, ati & air muka nya kita mampu ketahui..lbh2 lagi mak sendiri..*mak aku tau dh..msti aku grm ngn minah 2... aku diam..sabar2.... aku pon bangun g amik perfume bagi mak aku bau...ok..fine..mgkin x sedap baunye, mak aku x berkenan...its ok...

tak brape minit lps 2...mak aku tgk b**...mintak saiz nk tgk mane padan...biase la org tua2 kalo mintak kan mcm byk2 tny...patutnya sabar la layan cstmer....bila mak aku mintak 2, 3 saiz...mula lah...minah celaka 2 cakap..

"beli x nk, menyusahkan org lah org tua niyh!!!"
...eeeiii....ni plg aku rase nk cili mulot minah 2...muka cntik..adab mane???

aku tau la kitorg ni org kampung jek..pakai slekeh2 jek.. xmcm ko...make up tebal berinci2...pakai kot semat2....tp agak2 la kan....kalo die tengking aku, aku sbr lagi..ni mak aku! korg byg kan lah...nk menangis aku kat ci2..tahan jek la.....

nk d takdirkan, ALLAH nk tunjuk..tbe2 dtg kwn mak aku....dr depan pintu stokis 2 jek dah ckp "ya ALLAH cikgu...lame nye x jumpa....sihat ke...?" ni kawan mak aku ngaja 1 skola...*mak aku pesara guru*... korg tau mase dengar kwn mak aku 2 ckp jek perkataan CIKGU, memang tersempor la muke minah 2.....plak 2 mak aku duk ckp kuat2 yg aku blaja kat IPG..lagi lah malu muke die....mase 2 minah 2 tros ckp kat kwn die nk pegi tandas...apa makna 2?? malu ke?? haa.....kan dah kne sebijik..ko duk hina org..last2 tau background kitorg, baru ko tercengang, x tau nk letak muka kat mana...ko dh la keje tmpt cm 2 jek...biar muka x cntik...mulut 2 biar ade adab....


cukupla situasi ni cik mas kongsikan kat korg..cik mas mintak maaf, cik mas dah kuarkan perkataan yg kasar....maaf sgt2..gera..cik mas dh x tau nk cite kat sape...so dlm blog la cik mas luahakn..sape2 yg terbaca ni....hrp2 jdkan pengajaran...slmt malam... (T_T)


10 anak murid kena cubit:

Cik ira on 9:41 AM, November 11, 2010 said... BALAS

eii ..
ira pun rase cm nk lempang laju2 je minah2 y tengking mak mas 2..

kalau lah ira d situasi mas 2 mmg dah lame dah balas mulut ngan minah kat minyak wangi 2.. xde adab langsung..

geram geram..!!

Cik Nuyu on 10:06 AM, November 11, 2010 said... BALAS

kalu ain... ain dah sound depn2 dah.. pastu bla dari kedai tue.. tapi sebelum keluar dari kedai tue, amik botol perfurm tue. jatuhkan.. biar pecah.... ntah pape jek... kerja xseberapa.. setakat salesgirl jek (bukan nak mghina), jangan dok berlagak sgt.. ye x...

cik mas on 5:37 PM, November 11, 2010 said... BALAS

@cik ita : taw x pe...mas plg angin mase kat AV*n 2 lah....rase kne hina...tp nk wat cm ne..x sempat balas..ALLAH dh tunjuk dah...hrp2 biar jd pengajaran...

@ ain : mas mmg pns baran, kalo mak mas x de rase nye mas dh tengking minah 2...tp sbb ade mak mas..kne gak hormat....lagipon xelok nk wat kocoh tmpt org....xpela. kan..ALLAH akan bls jugak....ain kne ati2 org cm ni ok.:)

Atiqah on 7:21 PM, November 11, 2010 said... BALAS

perghh!! gud2! org cmtu kene ajar sikit..kalau nak bg pndai sikit..ckp je mcm ni..

"ouh, skrg i dah pndah..tinggal kat sri hartamas(kalau dok KL, yg pnting perumahan kaya kaya lah wlopon x duduk pon). Biar bg org tu tercengang sikit..

haha..:)

cik mas on 7:40 PM, November 11, 2010 said... BALAS

CT : tau x pe...mmg kne ajar pon..harap jd pengajaran kat kamu jga ye... :)

Atiqah on 7:54 PM, November 11, 2010 said... BALAS

mestii!! kalau jd lg kat iqa..nk aja mcm tu kt org mcm tu! hehe

cik mas on 8:00 PM, November 11, 2010 said... BALAS

kita kan bakal guru...ade kerjaya yg profesional..rasenye kita x payah lawan mulut dgn org cm 2...be matured...doakan je mudah2an kita sentiasa di jauhi & x kan berlaku cm 2 lagi.. :) take care ok!

nuyui a.k.a miss YUI on 9:23 PM, November 11, 2010 said... BALAS

lau kt kan cik mas,kt ckp slow tp biar ayat tu kasi terasa skit..
biaq dia sdar..

"kenapa xleh ckp elok2 ke adik cumei??biar luar dlm kt kena elok..tmbh2 kt keje bhdpn dgn customer je mmnjang"

cik mas on 9:30 PM, November 11, 2010 said... BALAS

nusha...x sempat nk pk ayat yg best2 sbb tgh emosi tahap gaban..hahaha :P

cik mas on 9:30 PM, November 11, 2010 said... BALAS

nusha...x sempat nk pk ayat yg best2 sbb tgh emosi tahap gaban..hahaha :P

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas