Sunday, February 6, 2011

I’m currently in love with this song!

aku perlu kuat setiap detik saat jam dan waktu. aku mampu

[gambar : TUMBLR]


hari ini aku tiba rumah jam 4.00 petang

nah, tu dia pulang dari sekolah itu sudah benar. tapi pergi pula hadirkan diri ke kenduri kahwin rumah sepupu kawan

mana tidak kepala cenoneng, siap terbang burung-burung keliling kepala!

ya aku tau memang sangat letih hingga menghempas tubuh ke tilam

aku terdiam, terkebil-kebil hadapkan mata ke syiling dan lihat kipas ligat berpusing

otak bergerak bagai adrenalin mengalir dalam badan

aku pun tak pasti apa aku fikir

Alhamdulillah, syukur pada Allah. aku aman dan tenang di sisi rakan-rakan yang sangat baik dan mengambil berat

cecair dalam otak ligat berputar, aku capai telefon tangan, buka satu lagu yang menenagkan jiwa

ya, itu lagu yang aku jatuh cinta sekarang

aku suka juga kalau kamu semua dengar bila hati dilanda kerisauan

mungkin yang serabut dalam kepala akan lerai juga, cuba dulu lepas tu bagitahu aku

aku penat sungguh. maaf penulisan sangat ringkas

kelak bertemu kembali dalam penulisan lebih menarik. insyaAllah


Titi DJ - Galau

perasaan ini apa namanya
ku takut untuk menyebut apa namanya

bukan karena ku takut salah
tetapi ku takut benar apa yang kurasa

pedih yang menghujam di sanubariku
hancurkan keyakinan yang menjadi kekuatanku

aku jatuh lagi sekali lagi jatuh
untuk sekian kali namun kali ini ku galau

bukan karena ku takut salah
tetapi ku takut benar apa yang kurasa

aku jatuh lagi sekali lagi jatuh
untuk sekian kali namun kali ini ku galau

pedih yang menghujam di sanubariku
hancurkan keyakinan yang menjadi kekuatanku

aku jatuh lagi sekali lagi jatuh
untuk sekian kali namun kali ini aku galau

galau



semakin hari semakin berdebar. makin kuat jantung aku berdegup. petanda apakah?

[gambar : TUMBLR]


kata hati :

  • esok aku perlu berkerja dengan lebih keras lagi sebelum pensyarah pembimbing datang untuk menyelia praktikum aku
  • sebelum sampai kelantan, mak aku dah pesan. jaga diri di tempat orang. sihir menyihir jangan dipandang remeh. kalo ada yang dah mula berdendam dan sakit hati. macam-macam boleh berlaku. apapun itu atas izin Allah. minta aku dilindungkan dari hasad dengki manusia
  • aku kena banyakkan pendinding diri dengan amalan ayat Quran
  • kepala, badan tangan dan kaki dalam blog aku ini sudah bertukar lagi. bagus atau apakah? minta pendapat

2 anak murid kena cubit:

Nobita Sensei on 5:02 AM, February 06, 2011 said... BALAS

setuju dengan pesan mak tu. good luck cikgu muda~

SI COMEL CERIA on 7:40 PM, February 06, 2011 said... BALAS

wahhh... bagus la pesanan mak akak... gud2... sukee...

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas