Monday, December 20, 2010

petanda apakah ini?

aish....dah lame tak update blog...naik meroyan aku di buatnye..
mane idak...steramyx buat hal tak tentu hala tujuan...kalo seminggu cm ni..mental IQ aku kejap...
sepanjang tak dapat beronline dan update belog..ada sesuatu perkara berlaku...
mungkin Allah nak tunjuk sesuatu dan menguji aku tatkala aku dalam keasyikan...

suatu pagi yang sejuk..
ahad lalu aku telah pergi ke kebun menaiki motosikal...
motif seperti biase untuk mengopek getah..orang kampung kan...tolong mak ayah
aku pon dengan niat baik, pagi bangun awl dan gerak g kebun seorang diri...
semasa perjalanan....
aku terserempak dengan benda yang sangat comel....bulat! berbulu! aku tak pasti itu apa
makin laju makin dekat dan aku perhatikan ada seekor anak kucing duduk berteleku di garisan putih putus-putus...di tengah jalan!! tidak!!
ya Allah.....kereta wira warna kelabu dah laju dari depan....apa aku perlu buat hah?
aku berhentikan motor aku, dan lupa kan hasrat ke kebun sementara demi menyelamatkan nyawa seekor anak kucing.....
aku ambil anak kucing 2 dan aku letakkan di semak....keliling jalan dipenuhi ladang kelapa sawit..aku tawakal...
lepas letak kucing tu, berdesup wira tu lalu....kalo wira tu tak nampak anak kucing tu. memang mati lah jawabnya....
lepas aku letak anak kucing tu di tepi jalan..aku start motor dan berlalu pergi...bila aku tengok sidemirror kiri...ya ALLAH!! anak kucing tu kejar aku sampai la kebun getah....
bayangkan! nak menangis aku....
anak kucing sekecil tu, dengan lari-lari anaknya, dan perjalanan dalam 5 minit...dia berlari ikot belakang motor...
aku berhenti, anak kucing 2 panjat motor dan naik ke bakul motor terkial-kial....duduk diam-diam tanpa mengiaw..kau mahu apakah wahai anak kucing..sambil air mataku menitis....aku pegang dengan sebelah tangan takut dia meloncat keluar...
aku bawak dia dan letakkan nya di halaman masjid kampung ku....dan aku berlalu pergi ke kebun untuk pergi tolong mak ayah ku...
15 minit berlalu..sedang aku mengopek getah, aku tengok ada benda di kaki ku...rupanya anak kucing tadi!!!
dia nak bertuan kan aku atau apakah???
kucing rumah aku dah ada 2 ekor..aku tak mampu membelanya.....maaf kan aku...niat baik, aku berikan secebis roti...dan aku minta izin ayah utk hantar nya di mana-maa tempat..di hutan kebun getah, mana mau dia makan?
dengan berjuraian air mata memeluk kucing tu...aku tinggalkan nya di sebuah kedai runcit...aku urut kepalanya..selawat 3 kali niat mudah-mudahan aku selamatkannya...begitu juga Allah selamat kan aku dunia akhirat....amin....





cik mas kata : hingga hari ini aku masih terkenagkan kucing comel itu..harap dia dapat mebesar dan makan makanan yang sihat dari tuan kedai... =.=


Categories

7 anak murid kena cubit:

miss hunnybunny on 7:06 AM, December 20, 2010 said... BALAS

touching2...
hope anak kucing itu hidup dengan baik...
niat dan ibadah yang baik coz telah selamatkan nyawa makhluk ciptaan-NYA...

♥..cik_mas..♥ on 7:13 AM, December 20, 2010 said... BALAS

@miss hunnybunny

sambil tuleh entry sambil nanges :(

Fiqah Alias on 7:35 AM, December 20, 2010 said... BALAS

isk3..cdih nyer..kalo fiqah..mmg fiqah x mampu nak tinggalkan ank kucing sekecil tu..=( cian sgt...isk3...btw..u r so great..bukan sume org ada rasa syg pd haiwan2 nie...

♥..cik_mas..♥ on 7:55 AM, December 20, 2010 said... BALAS

@Fiqah Alias

fiqah..cik mas tak mampu juga nak tingglkannya..smpai menangis..tp nak buat mcm mane...kat umah dah ade 2 ekor dah.. :(

Nurulbadiah Lai on 10:18 AM, December 20, 2010 said... BALAS

cik mas baik sgt..
syg cik mas

♥..cik_mas..♥ on 10:35 AM, December 20, 2010 said... BALAS

@Nurulbadiah Lai

cik nurulbadiah..cik mas syg sgt2 kamu!! =.=
kamu sgt2 baik darl..huhu

ijatnuar87 on 3:55 AM, December 21, 2010 said... BALAS

huhuhu...sedey la plak...ader gak aritu,situasi lbh kurang sama,ader anak kucing datang kat kete,pastu masuk bwh kete,nk gerak pom tkt terpijak dier,pastu menyusup masuk bwh kete,ambik kucing tu,pastu letak jauh sikit,tetiba jek dier ikut,main2 kat kaki,isk,mmg xsampai ati,tp nak wat camner,letak lagi jauh,pastu cepat2 gerakkan kete,dgn harapan dier xikt & selamat....huhuhuhuhuh

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas