Friday, December 3, 2010

SEKADAR RENUNGAN

Sesungguhnya orang yang termasuk orang yang baik-baik ialah orang yang paling baik akhlak dan adab sopannya.
Maksud hadis

SUMBER : QAULHIKAM

jika dibanding kedua-dua kategori manusia ini (baik & kurang baik)..terutama di kalangan sahabat. aku tidak pasti dimana aku diletakkan dimata mereka semua. aku sedar akan bukan manusia yang sempurna mahupun dari segi fizikal, akhlak, sikap & kebijaksanaan, namun aku tidak perlukan kawan yang 'baik' tetapi mempunyai sikap hasad dengki yg terlampau tinggi. dalam kata kasarnya talam dua muka & seringkali membuat aku menangis, menangis dan menangis hingga akhir hayatku..

aku punyai seorg sahabt yg dulu nya sahabat yang begitu rapat. akhlak yg sempurna & sopan budi bahaanya. sunggu aku tertarik sikap nya yg bersedrhana. tidak bergaya& tidak bersikap menjolok mata.

namun...baru aku sedar di setiap langkah kehidupan kami bersama, semakin banyak kelemahan yg kami ketahui antara satu sama lain membuatkan kami semakin renggang...

aku tahu aku manusia yg tidak baik. seringkali dikatakan 'minah kepoh'....aku sedar aku jenis perempuan yg bersikap tegas dalam semua perkara.

aku sedih...sedih dan menangis....mengenangkan sikapnya yang berjaya membuat aku dibenci orang lain. kau lupa bila kau dlu telah mengaibkan aku. meminta pendapat? biarkan aku beri pendapat, selepas itu, kau cemuh aku d kalangan rakan-rakan. kau buat aku malu!

aku sedar aku tak sebaik kau...memakai tudung labuh, tidak berselempang berbelit sini sana, tidak pakai baju ketat, konon tidak melayan lelaki. kau ingt aku percaya sikap kau semua itu. aku benci kau manusia durjana! sikap hasad dengki kau buat aku berdendam hingga sekarang...astaghfirullahal'azim...

bicara hati : mohon maaf kata aku dalam penulisan kali ini. hanya sekadar luahan hati terpendam 3 tahun lalu



8 anak murid kena cubit:

PinQib on 7:28 PM, December 03, 2010 said... BALAS

hehe. lama tu.. lima tahunnn wooo\\ Cerita PEREMPUAN tak lulus kawin
12 golongan di PADANG masyar!

puteri cahaya. on 7:44 PM, December 03, 2010 said... BALAS

sabaar ye.. ALLAH menilai hati manusia dengan adil. Pegang prinsip itu sahaja. semoga tabah..

fatynlicious on 9:04 PM, December 03, 2010 said... BALAS

cik mas! hepi belated befday! btw, header lawaaa

♥cik cahya♥ on 11:04 PM, December 03, 2010 said... BALAS

bnykan brsabar yew . kite xsemua yew perfect . dulu pun sy mcm cik mas jugak . dndam sntiasa ada . bnci , marah , bnde2 ngtif tu sntiasa brsama. mulut orng kite xdpt nak jngka mcm ane . lain orng, len cita rase . buang yg keroh ambil yg jrnih yew cik mas . biar je orng mcm tu . dndam tu biarla trhapus .kite maafkn dye . msih ada lgi kawan yg mnanti cik mas kt luar sna . jauh lbh bek dri dye .

♥..cik_mas..♥ on 5:41 AM, December 04, 2010 said... BALAS

cik cahya :

thnks nasihatkan cikmas.... huhu..lame sgt menderita org2 mcm ni..nmpak baik tp PHD.. huhu! :(

♥..cik_mas..♥ on 5:42 AM, December 04, 2010 said... BALAS

puteri cahaya :

thnks dear.. :)

♥..cik_mas..♥ on 5:42 AM, December 04, 2010 said... BALAS

fatynlicious :

bfday cik mas 8 dis syg..... header 2 simple2 jek..hehehe

♥..cik_mas..♥ on 5:42 AM, December 04, 2010 said... BALAS

qib :

yup mmg lme nk wat cm ne kan...sabar jek lah...huhu

 

dunia.ku.dunia.cikgu Copyright © 2010 Designed by CikMas